پویش «تقوا در دنیای مجازی» راه‌اندازی شد

گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تعامل نیوز، اما آیا باید به دلیل این تضاد بزرگ فرهنگی، استفاده از این ابزارهای نوین به‌کلی کنار گذاشته شود؟ شاید تا پیش‌ازاین، بحث کنترل این شبکه‌ها با روش‌هایی مثل فیلترینگ هوشمند مطرح بود ولی پویش «تقوا در دنیای مجازی»، بحث خودکنترلی یا همان تقوا در فضای مجازی را مطرح و یادآوری می‌کند.
این‌که افراد با عمل به اصول و اعتقاداتی که در دنیای واقعی برایشان مهم است، در دنیای مجازی هم روابطشان را مدیریت کنند. حرف اصلی و اساسی این کمپین، این است که همواره خدا را حاضر و ناظر ببینیم و بدانیم خدای دنیای مجازی، همان خدای دنیای حقیقی است. اگر دروغ، دورویی، ریا، توهین، بی‌حجابی، خودنمایی و ارتباط صمیمانه با نامحرم و… را در دنیای حقیقی نمی‌پسندیم و برنمی‌تابیم و به رعایتشان ملزم هستیم، در دنیای مجــازی هم رعایت کنیم و رودررو نبودن با مخاطب و نداشتن تماس فیزیکی با کاربران و این‌که دقیقاً نمی‌دانیم چه کسی یا کسانی، عکس و دست‌نوشته و پست‌هایمان را می‌بینند و می‌خوانند، مجوز زیر پا گذاشتن ارزش‌ها و اعتقادات و عبور از خط قرمزهایمان نشود.
ایده اولیه ایجاد این کمپین، ایده‌ای جسورانه و خلاقانه است که جامعه‌مان بیش از هر زمان دیگری، به آن نیاز دارد. زبان بیان پیام این کمپین هم زبانِ هنر است که همواره برای تمام اقشار، جذاب و تأثیرگذار بوده و هست.
بااین‌همه، ای‌کاش راه‌های دیگری غیر از تصویرسازی برای شرکت در این کمپین وجود داشت؛ چراکه شاید افراد زیادی دوست داشته باشند با این پویش هم‌صدا شوند اما تجربه‌ای در طراحی و نقاشی و کار با نرم‌افزارهای گرافیکی نداشته باشند. هرچند حتی اگر دستی هم در تصویرسازی نداریم، حداقل می‌توانیم با طرح مصداق‌ها، انتقال تجربه‌ها و معرفی و تبلیغ، این کمپین را پشتیبانی کنیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول