کلمات مورد علاقه اسرائیل در فضای مجازی

گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از سازمان پدافند غیرعامل، جدیدترین گزارش اطلاعاتی و امنیتی منتشرشده در سرزمین‌های اشغالی به بررسی نحوه عملکرد سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در نظارت و رصد فعالیت فلسطینیان و اسرائیلی‌ها در پایگاه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اینترنتی می‌پردازد.این گزارش تأکید می‌کند که این سرویس‌ها و دستگاه‌ها از بسیاری از شرکت‌های ارتباطی و تکنولوژیکی اسرائیلی کمک می‌گیرند.

در این گزارش که یکی از نشریه‌های امنیتی صهیونیستی چهارشنبه گذشته آن را منتشر کرد، آمده است: داستان ازآنجا شروع شد که نیروهای امنیتی وابسته به دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل وارد یکی از شرکت‌هایی شدند که به بررسی و رصد افکار عمومی در پایگاه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اینترنتی آن‌هم برای اهداف تجاری و اقتصادی درباره محصولی خاص می‌پرداختند و تلاش داشتند، از میزان رضایتمندی مشتریان و دیدگاه‌های آن‌ها درباره محصول موردنظر کسب اطلاع کنند.

مسئول این گروه بدون توجه به کار و هدفی که این شرکت دنبال می‌کرد، از رئیس آن خواست، به بررسی و رصد کلمات موردتوجه و مرتبط با امنیت اسرائیل در پایگاه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اینترنتی بپردازند.

این موضوع سرآغاز فعالیت این شرکت در حوزه امنیت و اطلاعات و همکاری آن با سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیلی شد و کلماتی مانند قدس و شهید مهم‌ترین واژه‌های موردبررسی این شرکت بودند.

این در حالی است که نمایندگان دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل از شرکت‌هایی سخن می‌گویند که با آن‌ها درزمینهٔ دستیابی به برنامه‌هایی برای تلفن‌های همراه و تبلت هستند که برای کسب اطلاعات بتوان به‌صورت مستقیم وارد آن‌ها شد و به داده‌های موجود در آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

یکی از کارمندان این شرکت می‌گوید که شرکت‌های بسیاری درزمینهٔ رصد و کنترل کاربران پایگاه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اینترنتی در عرصه بین‌المللی به‌طور عام و اسرائیل به‌طور خاص فعالیت می‌کنند و به‌عنوان‌مثال می‌توان از شرکت «گیت تگسی» اشاره کرد که گفتگوها و اظهارنظرهای صورت گرفته درباره خودروهای کرایه‌ای و ارتباطات عمومی را رصد می‌کند.

دراین‌بین کلیدواژه‌هایی مانند تظاهرات، قدس، شهید، تحریم و غیره ازجمله کلیدواژه‌هایی هستند که به‌شدت موردتوجه افسران ارتش رژیم صهیونیستی است و سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی این رژیم از شرکت‌هایی که با آن‌ها همکاری می‌کنند، همواره می‌خواهند، نام و هویت کاربرانی که از چنین کلیدواژه‌هایی استفاده می‌کنند، در هر نقطه و هر مکان شناسایی کنند.

دومین موضوع موردتوجه این سرویس‌های اطلاعاتی و دستگاه‌های امنیتی، شناسایی کاربرانی است که در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی مانند فیس‌بوک و واتس‌اپ و هرگونه چت کردن از زبان عبری استفاده می‌کنند. سومین کلیدواژه‌های مورداستفاده از کلماتی مانند رژیم صهیونیستی و قدس  به زبان عربی است.

این شرکت‌ها بر این اساس موظف هستند، کوچک‌ترین و بی‌اهمیت‌ترین داده را نیز ثبت و ضبط کنند و آن‌ها را در پوشه‌ای خاص جمع‌آوری کنند. در بعدی گسترده‌تر این شرکت‌ها پس از شناسایی افراد، روی فعالیت‌های آن‌ها تمرکز می‌کنند و کوچک‌ترین تحرک آن‌ها را زیر نظر می‌گیرند.

پایگاه‌هایی موهوم برای جاسوسی

کارمندان یکی از شرکت‌هایی که با سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل همکاری دارند، در این خصوص می‌افزاید: پایگاه‌ها و صفحات موهوم و غیرواقعی برای کاربران در شبکه اینترنتی ایجاد می‌شود تا کاربران را جذب خود کنند و با جذب آن‌ها وارد دنیای خصوصی آن‌ها شوند.

شرکت سیستم اطلاعات الکترونیک «بازیلا» ازجمله این شرکت‌هاست که معاون مدیرکل آن و یکی از بنیان‌گذاران شرکت «گای مور» دستور همکاری با ارتش اسرائیل را داد و متخصص در تحلیل و بررسی گفتگوهای صورت گرفته به زبان عبری در پایگاه‌های اینترنتی و درزمینهٔ تحریم اسرائیل است.

همچنین می‌توان از شرکت «IntuView » نام برد که متخصص درزمینهٔ تحلیل و بررسی موضوعات احساسی است و با سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی همکاری دارد.

«شلومو آمپر»، مسئول دایره توسعه تکنولوژی و مدرنیزه کردن برنامه‌های این شرکت صراحتاً به همکاری شرکت متبوعش با سرویس‌ها و دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اذعان می‌کند. شرکت «تلدور»، متخصص در برنامه‌ریزی کامپیوتری اقدام به تحلیل داده‌های مرتبط با اسرائیل در توییتر و فیس‌بوک می‌کند.

یگان اطلاعات و جاسوسی ارتش اسرائیل در فضای مجازی که درواقع یگان سایبری ارتش این رژیم به شمار می‌آید، به یگان ۸۲۰۰ معروف است و سال‌هاست، فعالیت‌های کاربران فلسطینی در شبکه‌های اینترنتی را رصد می‌کند تا با افکار و باورها و اندیشه‌های آن‌ها و همچنین نقاط ضعف آن‌ها آشنا شود و از آن طریق به درون آن‌ها نفوذ کند.

افزون بر آن یگان دیگری در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد، در دایره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل تأسیس شد که هدف آن جمع‌آوری اطلاعات در خصوص سازمان‌های خارجی است که علیه رژیم صهیونیستی به‌ویژه درزمینهٔ تحریم این رژیم فعالیت می‌کنند و یا تلاش دارند، با تدارک سفرهای دریایی محاصره نوار غزه را در هم بشکنند.

این یگآن‌همچنین وظیفه جمع‌آوری اطلاعات درباره شکایات تقدیم شده به دادگاه جنایی بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول