کلاهبرداری دختر جوان از خواستگاران اینترنتی

«وبلاگ‌نیوز» و به نقل جام جم، دختر جوان‌که پس از کلاه‌برداری از خواستگاران اینترنتی خود به‌طور ناگهانی ناپدید می‌شد، وقتی متوجه شد آخرین قربانی‌اش قصد شکایت دارد، نقشه عجیبی را اجرا کرد.
رسیدگی به این پرونده هفته گذشته و با شکایت دختر جوانی از مردی که تصاویر او را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود، در دستور کار کارآگاهان پلیس فتای استان خراسان رضوی قرار گرفت.
شاکی در اظهاراتش گفت: از شهری دیگر برای تحصیل در دانشگاه به مشهد آمده‌ام. چندی پیش عضو یک شبکه اجتماعی شدم و با جوانی در تهران دوست شدم و ارتباطمان شکل گرفت و بعدازآن تلفنی باهم حرف می‌زدیم. او کم‌کم به من علاقه‌مند شد و حتی چند بار برای ملاقاتم از تهران به مشهد آمد. او تصمیم به ازدواج با من گرفت، اما خانواده‌ام شرایط کافی را نداشتند و من هم به او پاسخ منفی دادم. مرد خواستگار زمانی که متوجه این موضوع شد از من انتقام گرفت و تعدادی از تصاویرم را که در اختیار داشت، در فضای مجازی منتشر کرد و مرا به دردسر انداخت.
همزمان با تشکیل پرونده قضایی و انجام تحقیقات، دو روز پیش پسر جوان شناسایی و در تهران دستگیر شد.
وی با انتقال به پلیس فتا بازجویی شد و اعتراف کرد یک تصویر از او را منتشر کرده آن‌هم تصویر خود دختر جوان بوده که در لاین گذاشته بوده و نمی‌داند چه کسی تصاویر خصوصی او را در دیگر سایت‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.
مرد جوان خاطرنشان کرد: من خودم از این دختر جوان شکایت دارم او ۱۲ میلیون تومان از من کلاه‌برداری کرده است و اکنون با این کارها می‌خواهد مرا به دردسر بیندازد تا از وی بابت کلاه‌برداری‌هایش شکایت نکنم. همان‌طور که شاکی گفته است من به او علاقه‌مند شدم و تصمیم به ازدواج باهم گرفتیم. در مدت ۶ ماه نیز او به‌عناوین‌مختلف از من پول گرفت تا در فرصتی مناسب آن را به من تحویل دهد و این مبلغ تاکنون به ۱۲ میلیون تومان رسیده است.
وی گفت: زمانی که او بدون هیچ مقدمه‌ای اعلام کرد قصد جدایی دارد از او خواستم دوباره فکر کند و نظرش را تغییر دهد که توجهی نکرد و حتی حاضر به بازپرداخت بدهی‌هایش نشد و تلفن همراهش را خاموش کرد. من چون دسترسی به او نداشتم تصمیم گرفتم تنها تصویری که از او دارم را در فضای مجازی منتشر کنم و او را به‌عنوان فردی معرفی کنم که از من کلاه‌برداری کرده تا او را شناسایی کنند و در دامش گرفتار نشوند. اما دختر جوان بااطلاع از این موضوع از من شکایت کرد تا من مجبور شوم پول‌هایم را از او پس نگیرم.
در این مرحله پسر جوان مدارکی در اختیار پلیس قرارداد که نشان می‌داد گفته‌هایش صحت دارد و در چند مرحله مبلغ موردنظر را به او پرداخت کرده است. بنابراین با مشخص شدن این موضوع روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. همزمان با شروع تحقیقات، این بار شاکی مورد بازجویی قرار گرفت و زمانی که راز کلاه‌برداری ۱۲ میلیون تومانی‌اش را از جوان خواستگار فاش شده دید، به‌ناچار به کلاه‌برداری از او اعتراف کرد و گفت: زمانی که متوجه شدم این پسر جوان به من علاقه‌مند شده از این فرصت استفاده کردم و تصمیم به کلاه‌برداری گرفتم و به‌عناوین‌مختلف و با ادعای این‌که پول‌ها را دوباره به او تحویل می‌دهم ۱۲ میلیون تومان از او گرفتم.
وی اضافه کرد: بعد پاسخ منفی دادم و ارتباطم را با او قطع کردم تا دیگر نتواند مبلغ فوق را از من بگیرد. بنابراین زمانی که متوجه شدم او برای بازپس‌گیری این پول‌ها تنها تصویرم را در فضای مجازی منتشر کرده است، تصمیم گرفتم خودم نیز به طرز ماهرانه تعدادی از تصاویر خصوصی‌ام را در فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی منتشر کنم و این کار را به گردن جوان خواستگار بیندازم تا او دچار دردسر شود و با شکایتم از او و دستگیری‌اش مجبور شود از گرفتن پول‌هایش منصرف شود. نمی‌دانستم هوشیاری پلیس دستم را رو می‌کند و خودم گرفتار می‌شوم. من فقط می‌خواستم او را از شکایت منصرف کنم.
در این مرحله مأموران فتا که احتمال می‌دادند دختر جوان مرتکب جرائم مشابهی شده باشد به بازجویی از او ادامه دادند تا این‌که وی راز دو فقره کلاه‌برداری دیگرش را فاش کرد و گفت: به همین شیوه با دو پسر جوان دیگر آشنا شدم و با فریب دادن آن‌ها به ترتیب چهارتا پنج میلیون تومان کلاه‌برداری کردم و پیش از آن‌که آن‌ها فرصتی برای شکایت از من پیدا کنند، ناپدید شدم و موفق نشدند مرا پیدا کنند.
با اعتراف‌های دختر جوان برای او قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد. این در حالی است که متهم نسبت به پسر جوان اعلام رضایت کرد و او آزاد شد.
سرهنگ سید محسن عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی دراین‌باره با هشدار به خانواده‌ها به‌ویژه دختران و پسران جوان گفت: دختران و پسران باید دقت عمل بیشتری در رابطه با دوستی‌هایشان داشته باشند. اگر قصد ازدواج با فرد موردنظر خود را دارند پس از تحقیقات لازم و اطمینان از انتخاب خود، همراه خانواده‌هایشان به خواستگاری فرد موردنظر بروند و ازاین‌گونه ازدواج‌هایی که از طریق فضاهای مجازی و سایت‌های اینترنتی شکل می‌گیرد اجتناب کنند تا در دام افراد شیاد و کلاه‌بردار گرفتار نشوند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول