ارائه پیشنهاد تغییر مجری شبکه ملی اطلاعات به رئیس جمهور

گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مهر، بابیان اینکه شبکه ملی اطلاعات باید از زوایای مصوبه شورای عالی فضای مجازی تعریف، انجام و عملیاتی شود اظهار داشت: در این مصوبه ۶ الزام اصلی ازجمله مدیریت داخلی شبکه، گردش ترافیک در داخل و راه‌اندازی زیرساخت‌های ارتباطی برای اجرای شبکه ملی اطلاعات دیده‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه نحوه پاسخگویی به راه‌اندازی این شبکه و دفاع از عملکرد اجرایی آن باید از طریق گزارش‌های علمی انجام شود، خاطرنشان کرد: تاکنون از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گزارش علمی و طرح مفهومی علمی درزمینهٔ این پروژه ملی، به دبیرخانه شورا و مرکز ملی فضای مجازی ارائه نشده است.

انتظاری بابیان اینکه گزارش این موضوع را به رئیس‌جمهور و روسای سایر قوا ارسال کرده‌ایم، گفت: این گزارش برمبنای ارزیابی نظارتی مرکز ملی فضای مجازی تهیه‌شده و در آن دغدغه‌های مرتبط با تأخیر در راه‌اندازی پروژه شبکه ملی اطلاعات و خسارات وارده به دلیل عدم اجرای این پروژه، تشریح شده است.

وی در پاسخ به اظهارات مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر اینکه شبکه ملی اطلاعات هم‌اکنون در حال کار است، تأکید کرد: طراحی مفهومی و اجرای یک پروژه، استانداردهای علمی خود را دارد و اسلاید پاورپوینتی نیست؛ وزارت ارتباطات باید طرح علمی خود را در حوزه‌های مختلف همچون زیرساخت، ترافیک اطلاعات، مدیریت و ارتباطات سیستمی بین اجزای شبکه ملی اطلاعات ارائه کند تا بتوان قضاوت کرد که این پروژه اجرایی شده و یا خیر.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی افزود: بر اساس نسبت ترافیک اطلاعات در داخل و خارج کشور، استنباط ما بر این است که شبکه ملی اطلاعات تاکنون در کشور ایجاد نشده و وزارت ارتباطات نیز تاکنون گزارشی درزمینهٔ روند اجرای این شبکه به مرکز ملی فضای مجازی ارائه نکرده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تأخیر در تصمیم‌گیری‌ها در حوزه فضای مجازی را موجب عقب رفت کشور در این بخش عنوان کرد و گفت: با توجه به تأخیر جدی در اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات، پیشنهاد داریم که اجرای این پروژه به سازمان و یا ارگان دیگری واگذار شود که این موضوع را با ارسال نامه به شخص رئیس‌جمهور، پیشنهاد خواهیم داد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول