هشدار به بانوان درباره شبکه اجتماعی

گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از جهان، سرهنگ حبیب‌الله رجبلی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: از ویژگی‌های جامعه ایرانی، ارزشی و دینی بودن آن است، این موضوع بر خواسته از ریشه و اساس تاریخی بافرهنگ بسیار غنی بوده و ارزش انسان به‌عنوان موجودی محوری در جهان امروزی بی‌دلیل است و همین انسان فضاهای مجازی را ایجاد کرده و آن را مدیریت می‌کند.
وی افزود: زن در جامعه ایرانی از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار بوده و پاک‌دامنی و نجابت زن در جامعه ایرانی خواسته تمام افراد است.
سرهنگ رجبلی تأکید کرد: شبکه‌های اجتماعی مجازی با راهبرد مشخص و باهدف یکسان‌سازی فرهنگی و ایجاد بحران هویت در جوانان در حال شکل‌دهی اجتماعاتی مجازی است که آثار و تبعات و آسیب‌های جدی آن در دنیای واقعی، نمود عینی می‌یابد.
وی اضافه کرد: طبق نظر آنان، زن به‌عنوان یکی از اهداف در جنگ نرم می‌بایست به‌عنوان کالا در خدمت آنان قرار گیرد، لذا بمباران اطلاعاتی آن‌هم به‌صورت خزنده و خطرناک سعی در سوءاستفاده از این قشر را دارد.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: کاربران ایرانی نیز بدون اطلاع از نحوه تنظیمات حریم خصوصی و محرمانگی اطلاعات، باارزش‌ترین اطلاعات و خصوصی‌ترین تصاویر را بدون رعایت کمترین اصول عرفی و اخلاقی در این شبکه‌ها منتشر کرده و لذا بیش از سایر کاربران در جهان آسیب‌پذیر بوده و در معرض سوءاستفاده مجرمان اینترنتی قرار می‌گیرند.
سرهنگ رجبلی گفت: درصورتی‌که این تصاویر در اختیار مجرمین قرار گیرد بدون شک برای یک دختر و زن ایرانی می‌تواند تبعات سنگین روحی و اخلاقی و حیثیتی را به دنبال داشته باشد و لذا به شبکه‌های اجتماعی که ادعای محرمانگی اطلاعات را می‌کنند اعتماد نکنید زیرا این شبکه‌های ابزاری در جهت تغییر ساختار‌های فکری و فرهنگی جامعه هستند.
وی در ادامه افزود: پرونده‌های زیادی با موضوعیت هتک حیثیت که بیشتر مربوط به قشر خانم‌ها بوده به پلیس فتا ارجاع و در حال رسیدگی است.
سرهنگ رجبلی متذکر شد: لذا به شهروندان توصیه می‌شود، در خصوص فعالیت‌های خود در فضای مجازی بخصوص شبکه‌های اجتماعی دقت لازم را داشته باشند و به‌راحتی اطلاعات شخصی خود را به‌صورت اشتراک در اختیار مجرمین قرار ندهند.
وی در پایان ابراز کرد: پلیس به‌صورت قاطعانه با مجرمین این فضا برخورد قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول