«انسان مجازی» آخرین پروژه شهید دکتر حاتمی

منصور امینی مدیر سازمان فضای مجازی سراج، در تشریح آخرین پروژه‌ شهید دکتر احمد حاتمی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فضایی کشور، گفت: پروژه «پیش‌بینی رفتار انسان در فضای مجازی» که در نهایت منجر به «انسان مجازی» می‌شد، آخرین پروژه کاری شهید دکتر حاتمی بود.

وی افزود: این پروژه با استفاده از ابزار‌ها و فناوری‌های نوین، کاملاً رفتارهای انسان‌ها و تصمیم‌گیری‌های آینده آنها را پیش‌بینی می‌کند.

امینی خاطرنشان کرد: شهید دکتر حاتمی مدیر پروژه «یش‌بینی رفتار انسان در فضای مجازی» بود و این پروژه به‌سفارش سازمان فضای مجازی سراج از ۲ سال پیش آغاز به کار کرد.

مدیر سازمان فضای مجازی سراج در ادامه تصریح کرد: شهید دکتر احمد حاتمی روز قبل از اعزام به حج، نسخه نهایی پروژه «پیش‌بینی رفتار انسان در فضای مجازی» را کامل کرد و ارائه داد که از این پروژه تست گرفته شد و خوشبختانه بخش عمده‌ای از اهداف پروژه محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه شهید دکتر حاتمی علاوه بر اینکه در حوزه فضایی یک نخبه بود، متخصص فضای مجازی، دیجیتال و فناوری‌‌های نوین هم بود، گفت: دکتر حاتمی در دل پروژه «پیش‌بینی رفتار انسان در فضای مجازی» چند پروژه دیگر را نیز به نتیجه رساند و از چند نرم‌افزاری که تنها نمونه خارجی داشت، خروجی گرفت.

امینی تأکید کرد: از جمله نرم‌افزارهایی را که دکتر حاتمی به نتیجه نهایی رساند، نرم‌افزار «تشخیص اندازه فشار خون و ضربان قلب تنها با تصویربرداری از چهره» است که نتایج آن دقیق‌تر از دستگاه‌های متداول امروزی است.

مدیر سازمان فضای مجازی سراج به ابعاد شخصیتی دکتر حاتمی اشاره کرد و گفت: شهید دکتر حاتمی دارای مدرک فوق‌دکتری بود و سالیان سال در خارج از کشور به تحصیل و تدریس پرداخته بود، حتی همسر ایشان (که یکی از نخبگان کشور است) در خارج از کشور با حجاب کامل (چادر) برای تدریس در کلا‌س‌های درس دانشگاه‌ها حاضر می‌شد.

وی با اشاره به اینکه دکتر حاتمی یک انسان متواضع بود، گفت: دکتر حاتمی سال گذشته در مراسم پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی(ع) حضور داشت. وی در مراسم‌های مذهبی حضور فعال داشت.

امینی در پایان خاطرنشان کرد: شهید دکتر حاتمی را یک روز پیش از اعزام به حج زیارت کردم و به‌گونه‌ای با من خداحافظی می‌کرد که شهادت به وی القا شده بود. شهید دکتر حاتمی برای تحویل پروژه نزد من آمد و اعلام داشت: حلالم کنید که دیگر همدیگر را نخواهیم دید.

به گزارش تسنیم، دکتر احمد حاتمی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فضایی کشور هفته گذشته در حادثه سقوط بالابر در مکه مکرمه به شهادت رسید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول