صدور حبس شش ماهه برای یک فعال زن در میانمار

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، پایگاه اینترنتی ورلد بولتن گزارش داد، آزادی بیان در میانمار پس‌ازآنکه خونتای این کشور کنترل امور را به دست دولتی داد که بخشی از آن غیرنظامی است تا حدی بهبود یافت و در انتخابات بسیار مهم در ماه گذشته به اوج خود رسید؛ اما همچنان نگرانی‌های فزاینده‌ای در خصوص نقض مجدد آزادی‌های مدنی وجود دارد و انتقاد از نیروی نظامی قدرتمند این کشور همچنان با ریسک بالایی همراه است.

«چاو ساندی تان» ۲۵ ساله در ماه اکتبر و پس‌ازآنکه با انتشار مطلبی در فیس‌بوک خود ارتش این کشور را مورد تمسخر قرارداد، دستگیر شد. «ای سان» مادر وی به خبرگزاری فرانسه گفت: دختر من در دادگاه شهرستان «ما یو بین» بر اساس بند ۶۶ از قوانین مخابراتی به شش ماه حبس محکوم‌شده است. ما درخواست دادگاه تجدیدنظرخواهیم داد و از این حکم راضی نیستیم.

بر اساس قانونی که این فعال سیاسی بر اساس آن محکوم‌شده است، هتک حرمت، ایجاد مزاحمت و توهین به افراد از طریق شبکه‌های ارتباطی ممنوع است. حداکثر مجازات وی سه سال زندان است. وکیل این فعال زن با تأیید صدور حکم وی اعلام کرد که موکلش انتشار این مطالب را تکذیب کرده است.

«روبوت سان آنگ» وکیل چاو ساندی به خبرگزاری فرانسه گفت: موکلم می‌گوید که فیس‌بوک وی چندین مرتبه هک شده و او این مطالب را منتشر نکرده است.

وی در این پست رنگ یونیفورم افسران ارتش را با «لانگی» دامن محلی که توسط آنگ سان سوچی، رهبر دموکرات لیگ ملی میانمار مقایسه کرد که حزب وی در انتخابات ماه گذشته پیروز شد و سال آینده دولت تشکیل می‌دهد.

سفارت آمریکا پیش‌ازاین خواستار آزادی «چاو ساندی تان» و «پاتریک خوم جا لی» یک فعال دیگر شده است که به علت انتشار مطالب انتقادی از نیروی نظامی میانمار در فیس‌بوک دستگیرشده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول