رقابت غولهای فناوری برای توسعه اینترنت

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل ازگروه فناوری، سازمان ملل در تازه ترین برآوردهای خود اعلام کرده که ۳.۲ میلیارد نفر در دنیا هم اکنون آنلاین هستند. این بدان معناست که ۵۶.۶ درصد از ساکنان زمین هنوز به اینترنت دسترسی پیدا نکرده اند.
نکته قابل تأمل اینجاست که روند دسترسی مردم به اینترنت در دنیا طی یک سال گذشته روند کاهشی داشته است به طوریکه از رشد ۷.۴ درصد در سال ۲۰۱۴ به ۶.۹ در سال ۲۰۱۵ نزول کرده است.  با این حال در سالی که روزهای پایانی آن سپری می شود گوگل و فیس بوک در قالب پروژه هایی رقابتی تلاش کردند تا این روند را معکوس کرده و نرخ دسترسی مردم در سراسر جهان به اینترنت را افزایش دهند.
گوگل در پروژه جهانی خود موسوم به Project Loon بالنهای هلیومی متعددی را به فضا می فرستد تا دسترسی مردم در نواحی دورافتاده را به اینترنت پرسرعت LTE فراهم آورد.  پرواز این بالنها در سال ۲۰۱۵ بر فراز شیلی، نیوزلند و استرالیا ادامه داشته و گفته می شود به زودی مناطق بیشتری را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد.
امضای قراردادی میان گوگل با دولت اندونزی برای توسعه پروژه Project Loon یکی از تاریخی ترین اتفاقاتی بوده که در زمینه توسعه همگانی اینترنت در سال ۲۰۱۵ روی داد.  از سوی دیگر فیس بوک نیز تلاش مشابهی را آغاز کرده است.  این شرکت در ماه جولای پهپاد خورشیدی با پهنای بال ۴۲ متر راهی لایه استراتوسفر جو زمین کرد تا با استفاده از پرتوهای لیزری و ارتباطات رادیویی دسترسی مردم در نواحی دورافتاده زمین به اینترنت را فراهم آورد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول