هشدار درباره فاجعه استفاده از شبکه‌های اجتماعی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، شب گذشته نخستین نشست کار گروه تخصصی شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اساتید و نخبگان استان در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بنابر این گزارش، در این کار گروه موضوع شبکه‌های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و هر کدام از اعضاء نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

در این نشست، اصغر میرفردی استاد دانشگاه یاسوج با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی خانه‌های بی‌حصار هستند که هر کسی می‌توانند به این خانه‌ها وارد شوند، اظهار کرد: در آمارها آماده است که بیش از ۹۰ درصد ایرانی‌ها عضو شبکه‌های اجتماعی هستند و این در واقع یک فاجعه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج بیان کرد: منکر فعالیت‌های فرهنگی نمی‌شوم ولی آمارها نشان می‌دهد که به خوبی مسائل فرهنگی را مدیریت نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه به تعبیر حضرت امام علی(ع) باید بر اساس مطالعه تصمیم‌گیری کنیم، افزود: هیچگاه با مطالعه تصمیم‌گیری نکرده‌ایم و همواره تصمیم‌گیری‌های با آزمون خطا بوده و به همین دلیل در حوزه فرهنگی نتوانستیم خوب کار کنیم.

میرفردی اضافه کرد: چه شده است، در روستاهای که طلاق برایش قبح بود، الان در هر کوچه‌ای از روستا دو یا سه طلاق وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج ادامه داد: در استان کهگیلویه و بویراحمد هر کسی که مدیر فرهنگی شده بر اساس ذوق و سلیقه خود مسائل فرهنگی را مدیریت کرده‌است.

وی با بیان اینکه همواره به دانشجویان خود توصیه می‌کنم که از این شبکه‌ها اجتماعی استفاده نکنند، افزود: باید ابعاد شبکه‌های اجتماعی در استان بررسی و شناخته شوند و راه نفوذ آسیب‌های اجتماعی که از این شبکه‌ها ایجاد شده را پیدا کنیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول