کشور ما مصرف کننده لذت و سرگرمی رسانه‌هاست

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از اصفهان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت السلام و المسلمین محمد قیصریان استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس رسانه در جلسه کرسی آزاداندیشی و نظریه پردازی حوزه علمیه اصفهان با عنوان نشانه شناسی آخرالزمانی دررسانه هاگفت: دلیل پایین بودن سواد رسانه ای در کشور این است که ما اغلب مصرف کننده رسانه هستیم و اغلب دو جنبه هم بیشتر ندارد، لذت یا سرگرمی.

حجت السلام و المسلمین قیصریان گفت: به طور مثال شرکت Google در Playstoreما را تحریم میکند ولی در Google+که یک شبکه اجتماعی است ما را تحریم نمیکند مفهوم این برخورد دوگانه چیست؟ و یا این که شرکت Microsoft شبکهSkypeرا در اختیار ما میگذارد ولی در Windowsما را تحریم می کند؟!

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: بعضی شبکه های داخلی مثلاً در عید نوروز در تراکم پیامکهای تبریک دچار مشکل در سرویس دهی می شوند در حالیکه در شبکه ای مانند واتس‌اپ فیلم وعکس و متن همگی در حال بارگذاری است و اختلالی هم در کار نیست. حتی این شرکت اعلام کرده که ۵۳ کارمند دارد و ماهانه ۶۰۰ هزار دلار حقوق می دهد.

وی افزود: پول رایج در فضای مجازی«کلیک» است، هر کلیک شما ارزش سهام سایت را بالا میبرد. سهام وایبر را ارزش گذاری کرده اند ۹۰۰ میلیون دلار شده است.آنچه مشخص است این مبلغ از کلیکهای ما ایجاد شده است.

حجت السلام و المسلمین قیصریان ادامه داد: حالا وایبر و واتس‌اپ و…ساخت کجاست؟ اغلب این شبکه ها یا مستقیماً یا با واسطه به صهیونیست ها میرسد.اگر میخواهیم در زمینی بازی کنیم، حداقل در زمین دشمن بازی نکنیم و گل به خودی نزنیم.

وی آسیب دیگر شبکه های اجتماعی را بمباران اطلاعاتی دانست و اظهار داشت:بمباران اطلاعاتی باعث عدم تعمق می شود و ما را دچار ابتذال در معنا میکند، مثل اسفنج شده ایم که حجم زیادی از آب را در خود جمع میکند و با یک فشار خالی میشود.

این کارشناس رسانه گفت: وقتی یک اپلیکیشن تلفن همراه مثل وایبر روی گوشی ما نصب میشود همان ابتدا به او اجازه میدهیم از تمامی اطلاعات تلفن همراه ما نسخه ای بر روی سرور خویش ذخیره کند. این در حالی است که خصوصی ترین اطلاعات ما بر روی تلفن همراه است.

وی با طرح این پرسش که بعضی میگویند اطلاعات ما به چه درد آنها می خورد، جواب داد:قرار نیست ما همیشه ثابت باشیم ممکن است زمانی هر کدام از ما به موقعیت سیاسی و اجتماعی خاصی برسیم و اگر اطلاعات ما نزد دیگری باشد ناچار عبد او خواهیم شد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان کرسی آزاد اندیشی نشانه شناسی آخرالزمان یدررسانه ها به عنوان نتیجه گیری عنوان داشت: شرط اوّل ورود به این فضا ورود عالمانه است و شرط دوم ورود هدفمند است و إلا او به شما هدف میدهد.بر اساس لایک شما به شما هدف میدهد و بر اساس جست وجوی شما با سلایق شما ارتباط بر قرار می نماید.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول