سرعت ۲مگابیتی در شبکه ملی اطلاعات

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مهر، علی اصغر انصاری، در مورد کاربردهای شبکه ملی اطلاعات و زمان دریافت خدمات این شبکه از سوی کاربران خانگی، اظهار داشت: برای استفاده از زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات، در حال حاضر در بخش دولت الکترونیک از سوی دستگاههای اجرایی و بانک ها با توجه به تکالیف برنامه پنجم توسعه، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و به مرحله بهره برداری رسیده است که مردم از آنها استفاده می کنند.

وی اجرای این طرح را باعث صرفه جویی در وقت و انژری مردم و نیز شفافیت و کاهش هزینه ها و سرعت در خدمات رسانی دولت، عنوان کرد و گفت: در بخش عمومی شبکه ملی اطلاعات، پوشش دسترسی کاربران افزایش یافته و امکان دسترسی پرسرعت در سراسر کشور وجود دارد.

انصاری در مورد حداقل سرعت دسترسی کاربران در شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد: کاربران عادی برای دریافت خدمات و محتواهای چند رسانه ای در شبکه ملی اطلاعات، سرعت حداقل ۲ مگابیت بر ثانیه را خواهند داشت که این میزان سرعت با توجه به فناوری های جدید، متناسب با درخواست کاربران قابل افزایش خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات شرکت ارتباطات زیرساخت و سایر اپراتورها گفت: پیش بینی می شود که از اواسط سال آینده، کیفیت دسترسی کاربران رفته رفته از سطح فعلی به سطح استاندارد نزدیک شود.

معاون توسعه شبکه ملی اطلاعات اظهار امیدواری کرد که با توسعه ظرفیت های شبکه ملی اطلاعات در تمام لایه ها، کیفیت نیز برای مردم ملموس باشد.

وی انتقال میزبانی سایتها به کشور و افزایش ظرفیت میزبانی را نیز در متعادل کردن قیمت اینترنت و افزایش کیفیت خدمات موثر عنوان کرد و گفت: این روند با توسعه زیرساخت ادامه خواهد یافت و به طور قطع مردم برای دریافت خدماتی که ترافیک بیشتری دارد، رفته رفته با تسهیلات بیشتری روبرو خواهند بود.

انصاری به انتقال کپی سرورهای جهانی اینترنت به داخل کشور به عنوان یکی از اقدامات مدنظر سازمان فناوری اطلاعات برای افزایش سرعت اینترنت کاربران اشاره کرد و گفت: در سال جاری و با مذاکراتی که داشتیم موفق شدیم کپی یکی از این سرورها که متعلق به سازمان RIPE (سازمان اختصاص منابع اینترنتی) بود را به عنوان K-Root به داخل کشور منتقل کنیم، اگر لازم باشد یک یا دو عدد دیگر از این سرورهای DNS را نیز به کشور و در بخش زیرساخت منتقل و نصب خواهیم کرد.

معاون سازمان فناوری اطلاعات مهمترین کاربرد و تاثیر وجود چنین سرورهایی را در کشور، افزایش سرعت و کاهش تاخیر درخواست های کاربران برای دریافت آدرس مقصد و مسیریابی با سایت های مورد تقاضایشان اعلام کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول