ارتقای سواد مجازی معلمان پایتخت

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم ،مسعود ثقفی اظهار داشت:‌ اولین دوره آموزش ارتقای سواد مجازی و رسانه‌ای ویژه معلمان شهر تهران با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار می‌شود.

وی افزود:‌ هم‌اکنون حدود یک میلیون دانش‌آموز در شهر تهران از اینترنت و فضای مجازی استفاده می‌کنند بنابراین ضرورت دارد تا به دانش‌آموزان و مربیان روش‌های صحیح استفاده از این فناوری‌ها آموزش داده شود.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: محتواهای لازم ویژه دانش‌آموزان ابتدایی، متوسطه اول و دوم به فراخور شرایط سنی و نوع استفاده آنها از فضای مجازی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و شبکه های اجتماعی تهیه شده است. تلاش می‌شود تا با برگزاری دوره‌های آموزشی ارتقای سوادمجازی بتوان مربی ویژه آموزش سواد رسانه‌ای تربیت کرد. این مربیان در حوزه فناوری تبحر و به محتواهای تهیه شده تسلط دارند که آنها را برای معلمان و دانش‌آموزان شهر تهران مطرح خواهند کرد.

ثقفی ادامه داد: آسیب‌های فضای مجازی برای دانش‌آموزان باید کاهش یابد و نحوه استفاده صحیح و منطقی از فضای مجازی را به دانش‌آموزان آموزش داد. اگر نگاه ما فرصت محور باشد می‌توان از این فضا برای پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی استفاده کرد.

وی بیان کرد: محتواهای تولید شده توسط متخصصان حوزه بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن تهیه شده است که از تمام بازی‌های رایانه‌ای رصد داشتند و بازی‌های خوب که منجر به رشد فکری دانش‌آموزان می‌شود را شناسایی کرده‌‌اند. در حقیقت تلاش می‌کنیم صرفاً بازی‌های رایانه‌ای را نقد نکنیم بلکه جایگزین‌های مناسب را به دانش‌آموزان معرفی کنیم.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: در بحث نرم‌افزارهای موبایلی نیز جایگزین‌های داخلی وجود دارد اما دانش‌آموزان با آنها آشنا نیستند از سوی دیگر نحوه استفاده صحیح از نرم‌افزارهای موجود باید آموزش داده شود تا دانش‌آموزان آگاهانه به محیط‌های آسیب زا ورود نکنند و از قسمت‌های مطلوب شبکه‌های اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی گفت:‌ به دنبال این نیستیم تا فضای مجازی را صرفاً نفی کنیم بلکه باید بهره‌برداری صحیح را به دانش آموزان آموزش داد. اگر به شیوه صحیح از این فضا استفاده شود فرصتی برای بالا بردن سطح دانش و مهارت دانش‌آموزان است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول