بازداشت هکر تلگرام در جهرم

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ «عبدالعظیم انصاری» گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان جهرمی مبنی براینکه فردی با بدست آوردن عکس ها و تصاویر خصوصی از وی در شبکه اجتماعی «تلگرام»، قصد اخاذی از او را دارد، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: تحقیقات انجام شده از شاکی پرونده نشان داد مدتی پیش حساب کاربری «تلگرام» وی هک شده و «هکر» به اطلاعات ذخیره شده در گوشی وی  دسترسی پیدا کرده است و اکنون فرد «هکر» او را تهدید کرده که اگر مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال وجه را به وی پرداخت نکند، تصاویر خصوصی اش را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان «جهرم» تصریح کرد: با تحقیقات فنی و پلیسی، عامل دسترسی غیرمجاز (هک) به شبکه اجتماعی شاکی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و روانه زندان شد.
فرمانده انتظامی شهرستان «جهرم» به شهروندان توصیه کرد: جهت پیشگیری از افتادن در دام هکرها، ضمن پرهیز از ذخیره اطلاعات شخصی و محرمانه بر روی تلفن های همراه و رایانه‌های متصل به اینترنت، از باز کردن ایمیل‌ها، تصاویر و فایل هایی که حاوی محتوای مشکوک هستند نیز خودداری کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول