برنامه فیس‌بوک برای انقراض شماره تلفن

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارنت، بگذارید با خودمان روراست باشیم! احتمالاً ما به‌جز شماره تلفن خودمان و شاید یکی دو نفر از نزدیک‌ترین آشناهایمان شماره تلفن فرد دیگری را حفظ نیستیم. همین‌که اطلاعات تماس فردی را در دفترچه تلفن گوشیتان وارد کردید دیگر نگرانی از بابت تماس با آن‌ها نخواهید داشت. حالا فیس‌بوک تصمیم گرفته در نقش یک شوالیه سفید تمامی شماره تلفن‌ها را از بین ببرد!
دیوید مارکوس مدیرارشد محصولات پیام‌رسانی فیس‌بوک در وبلاگ فیس‌بوک متنی در نقد از مفهوم شماره تلفن نوشته و ضمن بیان این نکته که در سال ۲۰۱۵ بیش از ۸۰۰ میلیون نفر از سراسر دنیا از فیس‌بوک مسنجر استفاده می‌کنند ایده حذف کامل شماره تلفن را مطرح کرده است.
ما مسنجر را فوق‌العاده سریع کردیم، تماس ویدئویی را معرفی کردیم، امکان شخصی‌سازی مکالمات با رنگ‌ها را فراهم کردیم، نام‌های مستعار، شکلک‌ها و کسب‌وکار را به مسنجر آوردیم و راهی جدید برای ارتباط با مشتری فراهم کردیم که یک تجربه دلچسب و شخصی است.
ما اطلاعات مفید را در بالای مکالمات اضافه کردیم تا اگر مخاطب شما دوست فیس‌بوک‌تان نیست اطلاعات بیشتری کسب کنید و با درخواست پیام یک قدم اساسی در یافتن و مکاتبه با هرکسی برداشتیم.
به اعتقاد آقای مارکوس از آن‌جا که می‌توانید با فیس‌بوک مسنجر علاوه بر پیام متنی استیکر، تصویر، ویدئو، کلیپ صوتی، تصاویر متحرک GIF، مکان دقیق و حتی پول ارسال کنید دیگر نیازی به شماره تلفن نخواهید داشت. او می‌گوید برای استفاده از مسنجر حتی نیاز به حضور در فیس‌بوک ندارید.
راستش را بخواهید شاید شماره تلفن روزی منقرض شود اما تا زمانی که سرویس‌هایی مانند مسنجر به اینترنت نیاز دارند و اینترنت نیز همه‌جا در دسترس نیست و مخصوصاً برخی از این سرویس‌ها در بعضی کشورها مسدود هستند امکان جایگزینی شماره تلفن وجود ندارد.
جالب این‌جاست که اگر شماره تلفن خود را در فیس‌بوک ثبت نکرده باشید مدام پیغامی مبنی بر افزایش امنیت حساب کاربری خود با ثبت و تأیید شماره دریافت خواهید کرد!

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول