درخواست امریکا از غول‌های فناوری برای نظارت بیشتر

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، آسوشتیدپرس گزارش داد: دولت آمریکا همچنین اقداماتی را برای مقابله با خشونت افراط گرایی شامل تشدید اقدامات برای مقابله با ارسال پیام‌های افراطی در سراسر جهان انجام داده است.

در سیلیکون ولی ‌ محل اصلی استقرار کمپانی‌های فناوری و تکنولوژی در ایالت کالیفرنیا، مدیران ارشد در نشستی غیرعلنی با «تیم کوک»، مدیر اپل و مدیران اجرایی ارشد گوگل، فیس بوک،‌ یاهو و سایر کمپانی‌ها به گفت و گو پرداختند.

فیس بوک در بیانیه‌ای اعلام کرد: این نشست به این معناست که ما در تلاش خود برای مقابله با گروه‌های تروریستی و متوقف کردن آنها در فضای مجازی مصمم هستیم.

یکی از سخنگوهای کاخ سفید نیز به این مساله اشاره کرد، مدیران ارشد اجرایی این کمپانی‌ها شهروندان و میهن پرستانی واقعی هستند که نمی خواهند اجازه دهند ابراز ارتباطی در فضای مجازی به کمک تروریست‌ها بیاید و آنها از این راه‌ها برای جذب نیرو بهره ببرند.

جاش ارنست،‌ سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: این نشست به این معناست که این افراد مقابله با گروه‌های تروریستی را در اولویت کاری خود قرار داده اند. دولت نیز می‌خواهد دست این گروه‌ها از فضای مجازی کوتاه شود. مدیران این کمپانی‌ها می‌گویند مصادیق مربوط به تبلیغ گروه‌های تروریستی را از حذف می‌کنند.

وی ادامه داد: ما با این کمپانی‌ها یک هدف مشترک داریم و آن مقابله با گروه‌های تروریستی است و این کمپانی‌ها باید راهی را برای عدم جذب نیرو توسط چنین گروه‌هایی در فضای مجازی در نظر بگیرند. البته در نشست روز جمعه بر مساله رمز گذاری در فضای مجازی تمرکز نشده است.

روز جمعه همچنین مقام‌های دولت واشنگتن اعلام کردند، وزارت کشور و دادگستری آمریکا نیروی ویژه مشترکی را برای تمرکز بر اقدامات داخلی به منظور مقابله با خشونت افراط گرایی تشکیل می‌دهند.

دولت آمریکا اعلام کرد تشکیل این نیروی ویژه را برای مبارزه با ترویج افراط‌گرایی در فضای مجازی و جذب نیروهای جدید از سوی گروه‌هایی چون داعش اعلام کرده است.

در همین حال، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده به دنبال متقاعد کردن دولتهای خارجی برای مقابله با گروه‌های تروریستی و داعش و تشویق نهادهای فناوری و تکنولوژی برای این کار است.

وزارت‌ خارجه آمریکا در همین راستا از تشکیل یک «مرکز مشارکت جهانی» برای توانمند کردن مخاطبان خارج از ایالات متحده جهت مقابله با تبلیغات داعش خبر داد.

انتهای پیام/.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول