دستگیری هکر جوان در کاشان

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: پس از وصول شکایت یکی از شهروندان مبنی بر نفوذ فرد یا افراد ناشناسی به حساب کاربری(اکانت) شبکه اجتماعی وی، که با خارج نمودن دسترسی و متعاقب آن ارسال پیام هایی از جانب او برای سایر اعضا، موجبات مزاحمت را فراهم آورده، موضوع در دستور کار پلیس فتای شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ کارآگاه مهدی پورغلامحسین، فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت:با انجام تحقیقات تخصصی و فنی، جوان ۲۰ ساله ای شناسایی و دستگیر شد که پس از مواجه شدن با مستندات پلیس، صراحتا به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را خصومت با فرد شاکی اعلام داشت.

وی افزود: پرونده در این خصوص تشکیل و متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با تاکید بر در اختیار داشتن تجهیزات فنی و دیجیتالی پلیس فتا گفت:این امکانات پیگیری و رصد هرگونه عمل خلاف قانون در این فضا را مقدور کرده و هیچ راه فراری برای افرادی که این فضا را برای رسیدن به اهداف غیر معقول خود استفاده می کنند، وجود ندارد.

سرهنگ کارآگاه مهدی پورغلامحسین، اظهارداشت: بر اساس قانون جرائم رایانه ای، هرکس بوسیله سامانه های رایانه ای و فضای مجازی، موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم آورد، افزون بر اعاده حیثیت شاکی به حبس و جزای نقدی محکوم می شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه هویت افراد در شبکه های اجتماعی مشخص نیست تصریح کرد: کاربران فضای مجازی در تایید دوستی با افراد ناشناس دقت و هشیاری مضاعف داشته باشند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول