رشد و گسترش تلگرام در جامعه ما طبیعی نیست

  • سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

با توجه به تحولات اساسی در فضای مجازی و تاثیرگذاری آن آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که هدایت فضای مجازی را به دست گیرند کما اینکه 70 درصد این فضا در اختیار آمریکایی‌ها است. آنها سعی می‌کنند چارچوب‌ها، ضوابط و قوانین حاکم بر آن را ایجاد کنند.

آمریکایی‌ها اجازه ورود دولت‌ها را به این حوزه نمی‌دهند. در حال حاضر پنج شرکت بزرگ دنیا در حوزه آی‌تی فعال هستند از این رو می‌توان نتیجه گرفت فضای اقتصادی دنیا در حال انتقال به حوزه فضای مجازی و آی‌تی است.

گروه‌های مرجع در حوزه‌های مختلف در فضای مجازی فعال هستند لذا فیلتر کردن تنها راه نیست. رشد و گسترش تلگرام در جامعه ما طبیعی نیست که این باعث بروز خطرات جدی شده است.

اغلب جرایم فضای مجازی غیرقابل پیگیری هستند آن هم در شرایطی که مسئولیت‌پذیری در این فضا وجود ندارد. جمیع این شرایط نشان می‌دهد که باید پیام‌رسانی بومی تقویت و حمایت شود. نباید فضای مجازی را با الکترونیکی کردن فعالیت‌ها اشتباه گرفت.

با تصویب این قوانین در خصوص فضای مجازی، پیام‌رسان‌های داخلی می‌توانند فعال شده و در ذیل آن شبکه‌های بومی نیز تقویت می‌شوند و در نهایت مهاجرت از تلگرام به پیام‌رسان‌های داخلی انجام شود.

/ایسنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول