تلگرام فیلتر شود روحانی باید پاسخگو باشد

محمود صادقی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رویداد 24:

آقای روحانی در سخنانی که روز سه شنبه و در دیدار نوروزی با برخی از وزرا، استانداران و مسئولین داشتند، صراحتا مقصودشان این بود که تلویحا با فیلترینگ مخالف هستند و عنوان کردند که انحصار باید برداشته شود. معتقدم منظور ایشان این بوده است که پیام رسان‌های داخلی باید تقویت شوند و واقعا هم حرف به جایی است که ما به جای برخورد سلبی و بستن پیام رسان‌ها، پیام رسان داخلی را یک فضای رقابتی تقویت کنیم.

اگر بحث فیلترینگ بعد امنیتی داشته باشد باید در شورای امنیت به آن پرداخته شود و اگر مربوط به فضای مجازی و فنی باشد به شورای عالی فضای مجازی مربوط می‌شود که در هر دو زمینه شخص رئیس‌جمهور، رئیس هستند و انتظار می‎رود که برخورد فعالانه‌تری با موضوع داشته باشند. وزارت ارتباطات نیز به عنوان یکی از بخش‌های دخیل در زمینه فنی زیر نظر رئیس‌جمهور است.

طبیعتا هرکسی که مسئولیت بیشتری دارد باید بیشتر پاسخگو باشد و آنطور که ما در جریان هستیم آقای روحانی بیشتر از همه دارای مسولیت است.
اخبار ضد و نقیضی در این زمینه مطرح شده است. از سوی دیگر لحن سخنان آقای بروجردی به‌گونه‌ای است که تصمیم گیری در این باره از سوی رهبری اتخاذ شده است؛ که البته بعید است که رهبری در چنین امور اجرایی ریزی همچون فیلترینگ مداخله کرده باشند.

به نظر می‌رسد رهبری انتظار و انتقاد خود از شورای عالی مجازی را از اینکه فعالانه عمل نمی‎کنند، مطرح کرده‌اند. اما اینکه دستوری داده‌اند یا خیر، من در جریان نیستم. به نظر می‌رسد بخواهند این موضوع را به نوعی به گردن این و آن بیاندازند. باید منتظر ماند تا ببینیم در روزهای آینده چه تصمیماتی اتخاذ خواهد شد، فکر می‌کنم مسئولان مربوطه درحال رایزنی در سطوح بالا و رهبری در این زمینه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول