فضای مجازی، محور خطبه‌های نماز جمعه

  • آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان:

برخی در فضای مجازی به دنبال فساد، نفاق و اختلاف افکنی هستند، نباید فضای مجازی رها شود بلکه باید دولت فضای مجازی را برای کاهش آسیب های آن مدیریت کند.

اگر فضای مجازی رها شود در این بستر تهدیدها و آسیب های جبران نشدنی به ویژه در عرصه نظام تربیتی در جامعه به بار می آید.

برخی شبکه های اجتماعی نسبت به بدبین کردن و تخریب روحانیت و مسئولان اقدام می کنند، در فضای تلگرام یکی از کانال های مخالفان نظام سخنان مرا تغییر داده و به نقل از من مدعی شده بود که مردم چون روحانیت را دوست ندارند دفاتر ائمه را تخریب می کنند.

تا زمانی که دولت نسبت به مدیریت شبکه های اجتماعی اقدام کند، مردم باید آگانانه تر برخورد کنند و این تهمت ها را نپذیرند.

در فضای مجازی به برخی از مراجع تقلید نیز تهمت هایی زده می شود، مردم باید با روشنگری نسبت به تنویر افکار عمومی جامعه اقدام کنند.

  • حجت‌الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند:

دولت باید فضای مجازی را ساماندهی و بومی سازی کند تا جلوی ابتذال فرهنگی گرفته شود، امروز فضای مجازی به عرصه تاخت و تاز دشمن و ابتذال فرهنگی تبدیل شده که اگر در این زمینه تدبیری نشود با مشکل مواجه خواهیم شد.

دشمن در زمینه ترویج بی بندوباری فرهنگی نیز کار می‌کند، امروز فضای مجازی مهمترین ابزار دشمن در این زمینه است.از این جهت ساماندهی و بومی‌سازی فضای مجازی باید دستور کار دولت قرار گرفته و در این زمینه تعلل نکند.

  • حجت‌الاسلام ابراهیم بحرانی، امام جمعه بندر دیر:

شبکه‌های مجازی به ویژه تلگرام امنیت ملی کشور را تهدید و بین جوانان اشاعه فحشاء می‌کند که نمونه آن را در اغتشاشات سال گذشته مشاهده کردیم.

شبکه‌های مجازی به ویژه تلگرام امنیت ملی کشور را تهدید و بین  جوانان اشاعه فحشاء می‌کند که نمونه آن را در اغتشاشات سال گذشته مشاهده کردیم.

برخلاف ادعای برخی افراد، فضای مجازی و تلگرام اولویت مردم نیست بلکه مشکلات متعدد معیشتی و بیکاری است که کام مردم را تلخ می‌کند.

  • حجت‌الاسلام روح الله مختاری، امام جمعه حاجی‌آباد:

یکی از دغدغه‌های والدین در عصر امروز که به عنوان عصر ارتباطات محسوب می‌شود موضوع تربیت فرزند است که نگرانی‌هایی در پشت پرده برای پدر و مادر وجود دارد.

رسانه‌های جدید و فضای‌ مجازی امروز تربیت را از دست پدر و مادر خارج کردند، رسانه‌ای که دل و جان و قلب و روح فرزندان را جریحه‌دار کرده است.

متاسفانه عده‌ای از جوانان که اهل عبادت و نماز بودند امروز به دلیل جذب شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای‌مجازی شیطان‌پرست شده‌اند، کسانی که با اینگونه رسانه‌ها همراه می‌شوند، ممکن است دست به هرکاری بزنند زیرا این فضا سراسر هنجار‌شکنی و قانون‌شکنی است و افکار و اندیشه‌های کاربران با این فضا همسان و همراه می‌شوند.

فرزندان خود را در فضای مجازی مدیریت کنید، چرا باید طلایی‌ترین دوران عمر فرزند شما بیهوده صرف فضایی  شود که سراسر نیرنگ و انحرافات است، دشمن با این دسیسه‌ها سعی دارد جوانان و نوجوانان را دچار اعتیاد، انحرافات اخلاقی و هزاران آسیب دیگر کند.

از بین بردن دوران طلایی کودکی از جمله آسیب‌های فضای‌ مجازی است، اگر والدین نسبت به دوران کودکی فرزندان خود بی‌تفاوت باشند، بی‌شک این فرزند در آینده یک شخصیت کمال‌ نیافته خواهد بود و والدین به کتاب‌هایی که در زمینه تربیت فرزند منتشر شده رجوع، خریداری و آن را مطالعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول