«مرگ خاموش فرهنگی واقتصادی ایران» در پیام رسان های خارجی

علی مرادی، در بیان روز نوشت:

امروز فضای مجازی مهمترین عرصه برای جنگ نرم است که پس از جنگ نظامی و نا امیدی دشمنان نظام از موفقیت در این جنگ کلیه برنامه ریزی ها به این سمت هدایت شده که در عرصه فرهنگی و همین جنگ نرم به ایران ضربه بزنند

دراختیار قرار دادن اینترنت وپیام رسان به صورت رایگان وجز لیست تحریم قرار ندادن آنها این شائبه را در اذهان قوی می کند که دشمنان نظام با سوء استفاده از غفلت مسئولان ومتولیان امر از این فضا برای ضربه زدن به نظام استفاده می کند.

یک زمانی در فتنه 88توسعه فضای مجازی وپیام رسان ها به شکل امروزی نبود و دشمنان از طریق ماهواره وشبکه بی بی سی فارسی با سوء استفاده از عقاید برخی افراد سست عنصر خواص اقدام به طرح و اجرای فتنه 88کرد.

در اوایل سال گذشته دشمنان نظام با استفاده از همین ابزار پیام رسان ها اغتشاشاتی در سطح کشور برپا کردند که برخی ایرانیان ضد انقلاب خارج نشین هم سردمدار طراحی وهدایت این اغتشاشات بودند.

از طریق کانال هایی که در تلگرام داشتند با انتشار تصاویر وفیلم های آرشیویی هر روز به مردم طوری القا می کردند که هر ساعت در ایران اغتشاش است تا با اقدام دیرهنگام وزیر ارتباطات با توئیت بازی هایی که با مدیر تلگرام و مسدود کردن آن کانال ضد انقلابی برای مدتی داشت جو خوابیده شد.

به نظر می رسد در فضای مجازی اتفاقات و وقایع تلخ حضور بیگانگان در این فضا بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به روشنی آشکار است ،حالا چرا برخی ها به خصوص مسئولان دولتی خود را به خواب می زنند و نسبت به فیلتر کردن این پیام رسان های بیگانه اقدام نمی کنند بسی جای سوال دارد؟

امروز اگر سری به مراجع قضایی و پلیس فتا بزنید متوجه «مرگ خاموش فرهنگی ایران» در فضای مجازی می شوید به طوری که سن ارتکاب جرائم سایبری به زیر15سال رسیده است.

در فضایی که سرور های این شبکه ها در خارج کشور وجود دارد برخی مجرمان وسوء استفاده کنندگان به حریم شخصی افراد تجاوز می کنند و اقدام به اخاذی وکلاهبرداری می کنند.

 ترویج فساد وفحشا در این فضا به طوری شده در تلگرام واینستاگرام به راحتی بیش از هزاران پست و پیچ ایجاد می شود که به دلیل کثرت تخلفات و شرم وحیای کاربران خانم ،بیشتر این جرم ها به مراجع قضایی وپلیس فتا گزارش نمی شود.

ازدواج های تلگرامی معضل جدیدی که در نهایت به طلاق ختم می شود،در این نوع ازدواج ها کاربر در فضای مجازی سیر می کند و مسائلی را از خود نشان می دهد که با واقعیت زمین تا آسمان تفاوت دارد و انگشت پشیمانی زمانی زوج به دهان می گیرند که زندگی آنها از هم پاشیده شده وباید در راهروهای دادگستری قدم بزنند.

علی رغم مسائل ومشکلات متعددی که پیام رسان های خارجی دارند و آسیب های اقتصادی وفرهنگی که این پیام رسان ها به ایران می زنند ولی دولتمردان ما بدون توجه به این مسائل فقط چشم به دست بیگانگان در این فضا دوخته اند.

در این میان با جدی شدن بحث حمایت از پیام رسان های داخلی و مقابله با پیام رسان های خارجی،سناریو سازی های تخریبی بر علیه پیام رسان های داخلی در کشور کلید خورد ،هک کردن سروش و توئیت وزیر ارتباطات برای تشویق این افراد زمانی مطرح شد که شائبه های سیاسی بودن این مسائل را در داخل کشور تقویت می کند.

به نظر می رسد فضای مجازی و استفاده از پیام رسان های داخلی به فرصتی برای تسویه حساب های جریانی وسیاسی تبدیل شده است و برخی ها در دولت می خواهند ظرفیت ها وتوانمندی جوانان ایرانی را در این فضا وتولید پیام رسان های داخلی وقوی نادیده بگیرند که این عواقب مثبتی برای کشور ما نخواهد داشت ونیاز است مسئولین شورای امنیت ملی،کمیسیون امنیت ملی مجلس،دولت و شورای عالی فضای مجازی با وحدت وانسجام در کمترین زمان نسبت به مقابله با پیام رسان های خارجی وتقویت پیام رسان های داخلی اقدام کنند.

/دانا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول