رشد تلگرام نتیجه ضعف سرمایه‌گذاری در صنعت فاوا است

  • متن نامه سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به دبیر شورای‌ عالی فضای مجازی کشور:

تردیدی نیست که رشد تلگرام نتیجه ضعف سرمایه‌گذاری در صنعت فناوری اطلاعات ایران در دهه گذشته است. زمان و هزینه‌های زیادی برای طرح‌هایی چون اینترنت ملی و دولت الکترونیکی مصرف شده که اغلب آن ها تا کنون بی حاصل بوده‌اند. چه بسا اگر حتی بخشی از این طرح‌های میلیاردی به درستی صرف حمایت از بخش خصوصی واقعی می‌شد امروز شاهد سر ریز رایگان و بی‌دلیل همه‌گونه اطلاعات دولتی و کشوری به سمت یک بستر ارتباطی فرامرزی نبودیم.

طی دهه‌ای که توسعه‌دهندگان فناوری اطلاعات ایران زیر بار قوانین سایه روشن، مالیات و بدهی‌های سازمان دولتی کمر خم می‌کردند، سکوهای ارتباطی مانند تلگرام شکل گرفتند که اکنون در بسیاری از سازمان‌های دولتی کشور به عنوان ابزار اتوماسیون اداری رایگان استفاده و انتقال حساس‌ترین پیام‌ها، اسناد و مدارک از این مسیر انجام می‌شود.

سازمان نظام صنفی رایانه ای به عنوان نمایندگان تشکل فراگیر بخش خصوصی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این نامه همچنین به ارائه پیشنهاداتی به شورای عالی فضای مجازی پرداخت:
1. اقدام فوری برای به روزرسانی ابزارهای فناوری اطلاعات در دستگاه های دولتی جهت تسهیل در ارائه خدمات به مردم و شفاف‌سازی
2. جلب مشارکت بخش خصوصی واقعی در تهیه و تدوین نیازها و تولید ابزارهای مورد نیاز جامعه در زمینه پیام رسان ها و شبکه‌های اجتماعی ملی
3. ایجاد امکان دسترسی بخش خصوصی به داده‌های باز برای تولید پلتفرم هایی جهت ارائه خدمات به مردم

در پایان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام کرده که به عنوان نهادی که خود و اسلافش بیش از سه دهه در توسعه بخش خصوصی حقیقی فناوری اطلاعات قدمت دارد و هم‌اکنون با بیش از 14 هزار عضو در سراسر کشور تنها نهاد فراگیر در این زمینه به شمار می‌آید، آمادگی خود را برای همکاری کارشناسی جهت انجام اقدامی ماندگار و شایسته در این زمینه اعلام می‌کند.

/ایسنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول