تلگرام زیر قولش زد

  • حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد:

اگر کسی به مرزهای فیزیکی کشور حمله کند ما چاره ای جز دفاع نداریم و عقل و دین به ما اجازه نمی دهد که نسبت به این امر بی تفاوت باشیم.

تلگرام نیز در واقع ابزاری برای خدشه وارد کردن به استقلال کشور است و به همین دلیل به صورت عقلانی باید از این منظر به آن نگاه شود و در برابر آن مقابله کرد.

در شرایطی که همه مرزها امروز در هم نوردیده شده است که اگر این مرزبندی ها مدیریت نشود در مسائل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی لطمه های فراوانی وارد می شود.

به همین دلیل وظیفه ما این است که در این شرایط از همه مردم دفاع کنیم و از همه خطوطی که عقلا می گویند محافظت شود.

درباره فیلترتلگرام در ابتدا باید زیرساخت ها را مدیریت کرد، با شروع این کار شاید مدتی فضای کسب و کار تعطیل شود اما این مدت زمان کوتاه است و برطرف می شود  اما در عین حال نیاز به همکاری همه جانبه است.

اگر پیام‌رسان خارجی حاضر شود برخی قوانین ما را بپذیرد ممکن است ما هم درصدی از خطر را بپذیریم، مدیر تلگرام در یک مقطعی این قول به ما را داد ولی از دی ماه به بعد حاضر به این کار نشد و زیر سخن خود زد.

اینکه با روی آوردن به پیام رسان های داخلی امنیت مردم به خطر می افتد، سخنی واقعی نیست.

اولا اینکه هر کسی همین الان هم که بخواهد می تواند از پیام رسان های خارجی استفاده کند. ثانیا مقام معظم رهبری تاکید کردند این امر حرام شرعی است. قوه قضاییه نیز چندی پیش به دنبال مصوبه شورای عالی فضای مجازی موظف شد آیین نامه ای را در این خصوص تدوین کند که آیین نامه ای 12 بندی تدوین شد که 6 ماده آن مخصوص حفاظت از اسرار مردم است. در این آیین نامه به خود قوه قضاییه و به دستگاه های امنیتی گفته شده هیچکس حق ندارد خارج از این چارچوب مشخص شده عمل کند.

از قول آقای نهاوندیان گفته شده که یکی از عوامل اصلی تلاطمات ارزی همین فضای مجازی بوده است. رئیس بانک مرکزی نیز همین امر را تایید کرد. اتفاقی که قرار است رخ دهد این است که فضای مجازی مدیریت شود. ما باید به سمت مدیریت همه پیام رسان های خارجی و داخلی گام برداریم و ظرفیت پیام رسان های داخلی را تقویت کنیم. این کار ظرف یکی دو روز صورت نمی گیرد و ما سال های سال از این فرایند عقب افتاده ایم. شاید امروز همه پیام رسان های داخلی هم این آمادگی کامل را نداشته باشند ولی باید این کار صورت گیرد. اصل این موضوع را نیز شورای عالی فضای مجازی تصمیم گرفته است.

/رسا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول