ارز دیجیتال بی هویت تلگرام در اقتصاد ما قابل پذیرش نیست

  • سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد در گفتگو با برنامه «بحث روز» رادیو ایران:

ارز دیجیتال تلگرام که از آن سخن به میان آمده، به عنوان یک چالش جدی در حوزه اقتصاد مطرح است، در حالی که بسیاری از مردم از دولت گلایه‌مند بودند که چرا با مؤسسات مالی غیر مجاز برخورد لازم را نکرده است حال چگونه می‌توان ورود یک ارز دیجیتال بی هویت در یک پیام رسان خارجی را به چرخه اقتصاد کشور پذیرفت.

در حالت کلی دولت به موضوع رفع انحصار که از مصوبات خود دولت است پایبند است ​از این رو مابقی موارد به مصوبات شورای عالی فضای مجازی بستگی دارد.

فرانسه در این زمینه قوانین به شدت سختگیرانه‌ای دارد تا جایی که به تلگرام اجازه فعالیت در این کشور را نداد تنها به علت آن که در نرم افزار تلگرام امکان ایجاد کانال‌هایی با ادمین ناشناس وجود دارد.

مردم باید بدانند که تلگرام تنها نرم افزاری است که امکان ایجاد کانال آن هم به شکل ناشناس و با ادمین نامشخص را در خود ایجاد کرده که این موضوع در بسیاری از کشور‌ها قابل پذیرش نبوده است و از این رو نسبت به فیلترینگ این پیام رسان اقدام کردند.

اکنون حمایت خزانه داری آمریکا از تلگرام آشکار شده است و در کمال تعجب می‌بینیم با مجوز آمریکایی‌ها تلگرام در جایی مانند دبی که حتی اجازه انتشار یک کتاب را نمی‌دهد و پیش از این جلوی ورود نرم افزار‌های پیام رسانی همچون وایبر را گرفته بود، تلگرام آزادانه به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و بسیاری از امور خود را از آنجا مدیریت می‌کند.

/خبرگزاری صدا وسیما/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول