تهدیدات امنیتی شبکه‌های مجازی غیربومی

  • سمیرا خطیب زاده، کارشناس فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار زنان خبر:

فیلتر شدن تلگرام یکی از موضوعات مهم فضای مجازی است که شایعه‌های زیادی در این مورد ایجادشده است.

باوجوداینکه تلگرام در کشور مخاطبان بسیار زیادی دارد و یک مکان برای فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و… تبدیل‌شده است ولی همه باید نسبت به خطرات ناشی از آن آگاه باشند.

امنیت کشور مهم‌ترین موضوعی است که دارای اولویت برتر می‌باشد، شبکه‌های مجازی غیربومی تهدید امنیتی است.

در شبکه‌های اجتماعی غیربومی احساسات و هیجانات جوانان بخصوص نوجوانان بازی دست عده‌ای کوته‌فکر قرار می‌گیرد و با تزریق اهداف پلید خود آینده کشور را به خطر می‌اندازند.

حداقل تا 20 روز آینده تلگرام در کشور فیلتر خواهد شد و از شبکه به‌طورکلی خارج می‌شود، پس از مسدود شدن تلگرام با هیچ‌گونه فیلترشکنی اجرا نخواهد شد.

مردم ایران همیشه پای نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند، آنان در جنگ تحمیلی، بحران‌های مختلف، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی غرب، عرصه‌های مختلف همچون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون خوش درخشیده‌اند.

کانال‌های تلگرامی که از سوی بیگانگان برنامه‌ریزی می‌شوند با هدایت نادرست افکار عمومی جامعه را به چالش می‌کشند و باید در مقابل آنان ایستاد.

مردم ایران سرمایه کشور هستند و باافتخار آفرینی‌های خود پشتوانه نظام جمهوری اسلامی می‌باشند، دشمن در فضای مجازی باهدف نفوذ در اذهان مردم سعی در آسیب رساندن به کشور رادارند.

تلگرام برای فعالیت، رسیدن به اهداف غیرانسانی و ضد امنیتی خود با دسترسی به اطلاعات بخصوص اطلاعات حساس کشور پیامدهای غیرقابل جبرانی را ایجاد خواهد کرد، در این راستا مهم‌ترین دلیل مسدود شدن تلگرام مسائل امنیتی و اقتصادی است.

همه مردم می‌توانند بعد از انسداد تلگرام از پیام‌رسان‌های داخلی همچون آی گپ، ایتا، سروش، بله، گپ، ویسپی و … استفاده کنند.

/توانا به نقل از زنان خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول