مردم نسبت به پیام‌رسان ایرانی گارد دارند

  • مرتضی برجی تفرشی، مدیر پیام‌رسان ساینا در گفت‌وگو با سیتنا:

بحث اصلی موضوع امکانات و ویژگی‌های پیام رسان‌ها است که پیام رسان‌های داخلی شاید همانند نمونه‌های خارجی، امکانات لازم را ندارند.

بحث دیگر اعتماد و اقبال عمومی نسبت به این پیام‌رسان‌ها است. به دلیل اینکه مردم فکر می‌کنند که تراکنش‌ها و مکاتباتی که در پیام رسان‌های داخلی دارند، ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد، لذا نسبت به پیام رسان‌های ایرانی کمی حساسیت دارند و به سمت آن نمی‌آیند.

با توجه به تجربه‌ای که گروه ما بر روی پیام رسان ایرانی دارد و از آنجایی که ما پیام رسان ساینا را راه اندازی کرده بودیم، بررسی‌هایی انجام شد و متوجه شدیم مردم نسبت به پیام رسان‌های ایرانی گارد دارند، که به نظر من با فرهنگ سازی می‌تواند در جامعه جای خود را پیدا کند.

در حال حاضر برای پیام رسان سروش خیلی تبلیغ می‌شود، ولی این تبلیغ بیشتر جنبه‌ی ضد تبلیغی دارد، چراکه آنقدر تبلیغات زیاد است که یک حس منفی در مردم به وجود آورده  است.

شاید اگر این تبلیغات هدفمندتر بود و با درایت و هوشمندی بیشتر انجام می‌شد، تاثیر بهتری داشت.

می‌توان پیام رسان را به امکانات اختصاصی تجهیز کرد، مانند خدمات دولتی. برای مثال شخصی می‌خواهد اطلاعاتی از ثبت احوال یا قوه قضاییه بگیرد که می‌توانند این امکانات را بر روی پیام رسان‌ها ارائه کنند. به نوعی مردم با درگیر شدن با کارهای دولتی کم کم به سمت این پیام رسان‌ها می‌روند و نظرشان جلب می‌شود؛ البته این کاری نیست که به سرعت انجام شود.

/سیتنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول