پیام‌ رسان‌های داخلی جلب اعتماد نکرده‌اند

علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

از آنجایی که پیام‌رسان‌های داخلی به لحاظ تعداد کاربران نتوانسته‌اند جلب اعتماد کنند و زیرساخت‌ها فنی لازم را ندارند بنابراین از ابتدا باید این مشکل را مرتفع کنیم و لازمه فیلتر تلگرام این است که ابتدا پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت کنیم به‌گونه‌ای که مردم ترجیح دهند در پیام‌رسان‌های داخلی فعالیت کنند.

برای مثال اگر نتوانیم خدمات و کالای داخلی مناسب را در کشور ارائه دهیم نباید توقع داشته باشیم مردم کالای خارجی استفاده نکنند. موضوع تلگرام هم مصداق همین مثال است. هم‌اکنون شرایط به گونه‌ای نیست که با فیلتر تلگرام مردم را از کسب و کار الکترونیکی خود محروم کنیم.

یکی از بحث‌های مهم در اقتصاد کشور این است که اقتصادمان به سوی اقتصاد دانش بنیان حرکت کند و به همین دلیل باید کسب و کارهای الکترونیکی و استارتاپ ها را راه‌اندازی کنیم. در غیر این صورت هرچه صحبت کنیم هیچ فایده‌ای ندارد و به این دلیل که اقتصادمان دانش‌بنیان نیست دست در صندوق توسعه ملی می‌کنیم.

با این تفاسیر باید به سمت کسب و کارهای الکترونیک حرکت کنیم و نمی‌توانیم در این برهه از زمان به لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تلگرام را فیلتر کنیم چرا که شرایط به هیچ وجه مهیا نیست.

پیام رسان‌های داخلی باید تقویت شوند. افرادی که در کسب و کارهای الکترونیکی فعالیت می‌کنند باید به پیام رسان‌های داخلی اعتماد کنند. وقتی پیام رسان‌های داخلی تقویت شدند آن وقت می‌توان تصمیمات دیگری گرفت و این تصمیمات باید جمعی میان دولت و مجلس و بخش‌های دیگر باشد و این‌گونه نباشد که یک بخش برای خودش تصمیم‌گیری کند چرا که در این صورت منافع مردم و کشور تأمین نمی‌شود.

/ایسنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول