تلگرام حاصل بی عرضگی خودمان است

  • سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گفتگو با خبرگزاری مهر:

چند پیام رسان اصلی در کشور تولید شده است و از سیستم حمایتی معاونت علمی بیرون آمده اند. این پیام رسان‌ها استارتاپ هستند و ما در حال همکاری با آن‌ها هستیم.

پیام رسان‌های داخلی، توانمندی‌های خوبی دارند و علاوه بر این توانمندی‌ها، امکان ارائه خدمات منحصر به فردی را دارند که شبکه‌های خارجی از ارائه آن ناتوانند. امکان ارائه خدمات بانکی و صوتی در سیستم پیام رسان‌های داخلی وجود دارد و این درحالی است که در تلگرام و سایر پیام رسان‌های خارجی، این سرویس در ایران قابل استفاده نیست. امکان دریافت خدمات بانکی در نرم افزار بله وجود دارد و پیام رسان سروش هم خدمات تماس صوتی دارد.

مدیریت کشور  به این نتیجه رسیده که اگر بخواهد در مقابل فرزندان این کشور مقاومت کند، باید به خارجی‌ها اجازه ورود بدهد؛ من این موضوع را در کنفرانس بانکداری هم مطرح کردم که اگر جلوی دیجی‌کالا را بگیرید، آمازون وارد خواهد شد؛ اگر جلوی آپارات را بگیرید، یوتیوب وارد خواهد شد؛ اگر جلوی کافه بازار را بگیریم، پلی‌استور اینجاست.

تلگرام حاصل بی‌عرضگی خودمان است. نمی‌شود یک اپلیکیشن خارجی در کشور راست‌راست راه برود و اپلیکیشن داخل تا خواست کاری بکند، فلان دادگاه یا سازمان، احضار و بازخواستش کند، این در شورای عالی فضای مجازی خیلی وقت پیش بحث شد و در شب عید هم مصوبه‌ای در قوه قضاییه به تصویب رسید که تعاملات قانونی را در این زمینه تسهیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول