سروش بعد از فیلترینگ به ده میلیون کاربر رسید
سیدمیثم سیدصالحی، مدیر پیام رسان سروش:
ما 6 میلیون کاربر داشتیم که بعد از فیلترینگ تلگرام این تعداد به 10 میلیون نفر رسید.
در دو هفته گذشته سه روز اختلال داشتیم و عمده شکایتها مربوط به آن زمان بود و علت اصلی آن هم بسته شدن آی پیهایمان از بیرون توسط زیرساخت بود. کسانی که از فیلترشکن استفاده میکردند و بیرون میرفتند باعث میشدند آی پی دو وب سرویس اصلی ما که باعث میشد یوزر آنلاین شود بسته شده و یوزر آنلاین نمیشد و به شدت به سمت ما ریکوئست میآمد. به سمت وب سرویس ما برای اینکه خودش را آنلاین کند. همین موضوع باعث شده بود تا سرورهای ما به شدت تحت فشار قرار بگیرد و ما که ظرفیت 20 میلیون کاربر داشتیم با هجمه 70 میلیونی روبرو شده بودیم.
طی پیگیریهایمان متوجه شدیم دو آی پی از بیرون و مربوط به وب سرویسهای اصلی بسته شده و با اینکه ما در زیرساخت وایت لیست بودیم این اتفاق برایمان افتاد. بخش عمده این کندی به همان سه روز برمیگردد و دقیقا با زمان پاره کردن برجام و اوج استفاده از پیام رسان سروش متقارن شد و تجربه بدی بود که در اذهان عمومی ماند.
به لطف خداوند در حال حاضر در بخش پیامها به سرعت عمل میکنیم و مشکلی نداریم و در بخش آپلود بیش از 87 درصد و دانلود بیش از 98 درصد تلاشهایی که میشود موفق است.
تنها عامل کندی پیام رسان، فقط اپلیکیشن پیام رسان نیست و به ارتباط اینترنتی که در همان لحظه با اپراتور دارید و ترجیح ترافیک بین الملل به ترافیک داخل مرتبط است. در حال حاضر در اپراتورهای همراه، ترافیک اینترنت به ترافیک داخل اولویت دارد و در این فضا ممکن است کاربر ما در جاهایی که پهنای باند کمتر و ضعیفتر است،کندی را متوجه شود.
ما به صورت هفتگی سرویس جدید میدهیم که بخشی از آن مربوط به رفع اشکالهایمان است. در نسخه ویندوز قابلیتهای جدیدی برای مدیریت کانالها اضافه شده، خدمات سرویس ذخیره سازی ابریمان نیز توسعه پیدا کرده و بهینهسازیهایی هم در اندروید و ios داشتیم.
/فارس/