«پیام امن» بیسفون رونمایی شد

  • میلاد موحدین، مدیر ارشد اجرایی پیام‌رسان بیسفون:

از سال 1393 و قبل از ظهور تلگرام در ایران و همزمان با پیام‌رسانهای جهانی «وایبر» و «وی‌چت» نسخه اولیه بیسفون آغاز به کار کرد.

در این سالها با بهبود معماری عملکرد زیرساخت پیام‌رسان و در راستای نیازهای چهار میلیون کاربر بیسفونی حرکت کرده‌ایم و ایجاد ویژگی پیام امن یکی از همین اهداف است که نیازها و دغدغه‌های کاربران را در فضای فعلی جامعه برطرف خواهد کرد.

ویژگیهایی که بیسفون از ابتدای ایجاد در سال 1393 داشت شامل چت، گروه و کانال بوده است و بیسفون اولین نرم‌افزاری بود و امروز با افتخار نخستین پیام‌رسان داخلی کشور هستیم که ویژگی «پیام امن» را خواهیم داشت.

در قابلیت پیام امن کل پیامها شامل متن، عکس، فایل ا، لوکیشن و… در مبدأ رمزگذاری خواهد شد و کلید رمزگشایی آن تنها به مقصد ارسال می‌شود تا وظیفه رمزگشایی را انجام دهد.

همه سرورهای بیسفون در داخل کشور نگهداری می‌شوند و در حال حاضر توانایی میزبانی 10 تا 12 میلیون کاربر را داریم.

ما قابلیت پیام امن را با شعار «نگران تیک سوم نباشید» رونمایی کردیم و به طور قطع خواهیم گفت اگر دستور قضایی برای شنود یا رصد پیامها نیز وجود داشته باشد با توجه به الگوریتم ایجاد شده هیچگونه گزارشی را نخواهیم توانست به مراجع قضایی ارائه دهیم و این مورد بر اساس اصل 25 قانون اساسی است و نگرانی خاصی برای اعمال فشار از طرف حاکمیت نیز نخواهیم داشت.

مدیر ارشد اجرایی پیام‌رسان بیسفون البته این را هم گفت که تا این لحظه هیچگونه دستور قضایی برای رصد پیامهای کاربران به ما ابلاغ نشده است.

الگوریتم AES پیام را همراه با یک کلید 256 بیتی ارسال می‌کند و این کلید تنها در مقصد و بدون هیچ رابطی به مقصد خواهد رسید و برای اینکه بدانید احتمال حدس زدن کلید توسط پنج ابرکامپیوتر چه مدت است باید بگویم که بیش از 10*3 به توان 51 سال طول می‌کشد تا این کلید حدس زده شود یعنی احتمال صفر درصد وجود دارد تا این پیام امن توسط عامل سومی دیده و خوانده شود.

/تسنیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول