کاهش فعالیت کاربران ایرانی در تلگرام

  • عبدالصمد خرم آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در کانال شخصی خود در پیام‌رسان سروش نوشت:

بر اساس آخرین آمار استخراج شده از سامانه نظارتی دادستانی کل کشور؛ ‌(سامانه پویشگر عدالت) حجم فعالیت کاربران ایرانی در ۲۰ هزار کانال پر بازدید تلگرام باز هم کاهش یافته و میزان کاهش فعالیت در تلگرام از ۴۵ درصد به ۴۷.۵ درصد رسیده است. میانگین بازدید از ‌۲۰ هزار کانال پر بازدید تلگرام در سه ماه قبل از فیلتر تعداد ۲,۳۱۹,۸۶۲,۱۵۵ بازدید بوده و در یک ماه اخیر به میانگین ۱,۲۲۰,۹۹۷,۶۱۱.۶۸ بازدید کاهش یافته است

این کاهش فعالیت در تلگرام به آن دلیل است که بسیاری از کسب وکارهای اینترنتی فعالیت خود رابه پیام رسانهای داخلی منتقل کرده اند. هرمقدار از حجم فعالیت پیام رسان های خارجی کاسته و به فعالیت پیام رسانهای داخلی افزوده شودبه همان نسبت شبکه ملی اطلاعات تقویت می شود و از اشراف اطلاعاتی بیگانگان برکشور کاسته خواهدشد.

اگربراساس اعلام رئیس مرکز ملی فضای مجازی تا ۱۵ شهریور خدمات دهی هاتگرام وتلگرام طلایی به پیام رسان خارجی تلگرام قطع شود؛ موج سوم مهاجرت به پیامرسان های داخلی شروع می شودوقدم بزرگ دیگری بسوی استقلال فضای مجازی کشوربرداشته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول