ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی بیش از 50 میلیون نفر است

محمدرسول کاظمی مدیر پیام‌رسان آی‌گپ، در واکنش به اظهارات وزیر ارتباطات :

من به هیچ وجه این ادعا را قبول ندارم که گفته می‌شود ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی 15 میلیون کاربر است؛ در حال حاضر ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی در مجموع بیش از 50 میلیون نفر است. این تعداد فقط مربوط به ثبت‌نام کاربران نمی‌شود بلکه 50 میلیون نفر با همان کیفیت که در تلگرام فعال بودند، می‌توانند در پیام‌رسان‌های داخلی فعالیت کنند.

به عنوان مثال پیام‌رسان واتساپ قبل از تلگرام فعالیت خود را آغاز کرد اما در حال حاضر حتی امکان ویرایش پیام را هم ندارد؛ در واقع در صنعت آی‌تی این اشکالات وجود دارد اما به مرور قابل حل است. با یک مشاهده مختصر متوجه می‌شوید که از سال گذشته تا الآن رشد بسیار چشمگیری داشتند و این نشان می‌دهد که همه ایرادات قابل حل است، به شرط آن که اقبال عمومی به پیام‌رسان‌های داخلی وجود داشته باشد.

در واقع اقبال مردم ما را به جنب‌وجوش وامی‌دارد تا با شناختن ایرادات، آنها را برطرف کنیم و هر چقدر این اقبال بیشتر باشد، این روند با سرعت بیشتری پیش می‌رود.

فیلترینگ تلگرام تنها در هفته اول به درستی اجرا شد که این امر منجر به رشد سریع کاربران پیام‌رسان‌های داخلی در آن زمان شد. بعد از آن متأسفانه با ورود هاتگرام و طلاگرام حتی گاهی شاهد کاهش کاربران پیام‌رسان‌های داخلی بودیم. همچنین در هفته اول شاهد بودیم که فیلترشکن‌ها با محدودیت زیاد و سرعت بسیار کم کار می‌کردند و بعد از آن زمان، به راحتی و بدون هیچ مشکلی در دسترس مردم قرار گرفتند.

در واقع عامل برطرف نشدن بسیاری از ایرادات پیام‌رسان‌های داخلی، عدم اجرای درست فیلترینگ تلگرام است. در یک هفته اول که فیلترینگ به درستی اجرا می‌شد، شاهد مهاجرت بسیار زیاد مردم به پیام‌رسان‌های داخلی بودیم اما بعد از آن به دلایلی که ذکر شد، عملاً فیلترینگ اجرا نمی‌شود.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همه وظایف خود که در مصوبات آمده بود را به طور کامل انجام داده اما در رابطه با بسته‌های جدید حمایتی که گفته شده، هنوز کسی چیزی به ما نگفته است.

/باشگاه خبرنگاران جوان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول