گوگل هم ۵۸ «حساب کاربری مرتبط با ایران» را حذف کرد

شرکت گوگل در اقدامی مشابه با «فیس‌بوک» و توئیتر روز پنجشنبه (۲۳ اوت/ ۱ مردادماه) ۵۸ حساب‌های کاربری «مرتبط با ایران» را از پایگاه‌ها و سایت‌های مرتبط خود حذف کرده است.

شرکت «فیس‌بوک» چهارشنبه به وقت تهران اعلام کرده بود صدها صفحه کاربری «مرتبط با ایران و روسیه» را از شبکه‌های اجتماعی تحت مالکیتش از جمله فیس‌بوک و «اینستاگرام» حذف کرده است.

در همان روز شبکه اجتماعی «توییتر» هم اعلام کرد ۲۸۴ حساب کاربری مرتبط با ایران را به حالت تعلیق درآورده است.

گوگل روز پنجشنبه اعلام کرده ۵۸ حساب مرتبط با ایران را از پایگاه ویدئویی خود، «یوتیوب» و سایر سایت‌های خود حذف کرده است.

آسوشیپتدپرس به نقل از گوگل گزارش داده این شرکت ۳۹ کانال در یوتیوب، ۱۳ صفحه در گوگل‌پلاس و ۶ حساب در بلاگر را حذف کرده است.

«کنت واکر»، از مقام‌های ارشد گوگل در نوشته‌ای در وبلاگش مدعی شده که حساب‌های حذف شده با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرتبط بوده‌اند و «این ارتباط را پنهان نگاه داشته بودند.»

گوگل همچنین اعلام کرده ۴۲ کانال دیگر در یوتیوب که با دولت روسیه مرتبط هستند را هم به حالت تعلیق درآورده است.

پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، شرکت آمریکایی فیسبوک از سوی رسانه‌ها و کنگره آمریکا برای تغییر عملکرد و حذف صفحاتی که تصور می‌شود با روسیه در ارتباط هستند، تحت فشار قرار گرفت.

از آن زمان، به خصوص پس از افشای فروش اطلاعات کاربران فیس‌بوک به شرکت تحلیل داده «کمبریج آنالایتیکا»، این شرکت هر از چند گاهی شماری از صفحات را به بهانه مبارزه با انتشار اخبار جعلی و سوءاطلاعات، حذف می‌کند.

/ خبرگزاری فارس /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول