بالاخره تلگرام تسلیم روسیه شد

شبکه تلگرام در نهایت تصمیم گرفت تا نشانی آی پی تروریست ها را افشا کند. بر اساس تصمیم دادگاه تاگانسکی، تلگرام موظف به انتشار اطلاعات تروریست ها به دولت روسیه می باشد و پس از گذشت چند ماه، تلگرام با این امر موافقت نمود.

به گفته وکیل این شبکه اجتماعی آقای “پاول چیکوف” در حال حاضر تلگرام به دستور دادگاه تصمیم دارد تا آدرس آی پی و شماره تلفن برخی مخاطبان مربوط به پرونده های تروریستی را منتشر نماید.

همچنین گزارش شده است که این مورد تنها در خصوص پرونده های خاص تروریستی است و تلگرام با دادن کلی اطلاعات مخالفت نموده است.

وکیل تلگرام در این خصوص گفت: ما به عنوان نمایندگان تلگرام حق و حتی وظیفه مقامات برای مبارزه با تروریسم را درک می کنیم. راه حل ارائه تلفن و آی پی این افراد است و ما مکاتبات را افشا نخواهیم کرد.

چیکوف گفت: این پیام رسان هر شش ماه گزارش هایی را درباره همکاری با خدمات ویژه دولت در زمینه تروریسم منتشر خواهد کرد، اما تا کنون چنین مواردی از استفاده از تلگرام ذکر نشده است.

گفتنی است، سازمان نظارت بر رسانه های روسیه روز 6 آوریل 2018 از دادگاه درخواست کرد به خاطر امتناع تلگرام از واگذاری کلید های رمزگشایی به سازمان امنیت فدرال روسیه مجوز فیلترینگ این پیام رسان را صادر کند.

وکلای مدافع تلگرام اعلام کردند مطالبات سازمان امنیت روسیه به دلایل فنی قابل اجرا نیست. خود پاول دوروف، موسس تلگرام اعلام کرد این پیام رسان به چنین کاری تن درنخواهد داد چون مدافع آزادی بیان و مصونیت زندگی خصوصی است. روز 13 آوریل یکی از دادگاه های محلی مسکو درخواست سازمان نظارت بر رسانه های روسیه درباره فیترینگ تلگرام در روسیه را قبول کرد.

/مشرق/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول