اغتشاش گرام؛ مطالبه کاربران از وزیر ارتباطات

در زیر پست های آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتر و اینستاگرام با هشتگ های #تنفس_مصنوعی ،#اقتدار_قضایی #اغتشاش_گرام  ،#نه_به_تلگرام  و #خدمت_به_تلگرام خواستار رسیدگی هرچه سریع تر به دو نرم افزار هاتگرام و طلاگرام شدند.

هاتگرام و طلاگرام نام دو نرم افزار داخلی است که بدون نیاز به فیلترشکن این امکان را برای کاربر فراهم می کند تا به اطلاعات خود در پیام‌رسان فیلتر شده تلگرام دست یابند. پیش از این قرار بود تا 15 شهریور شرایط فعالیت این دو نرم افزار روشن شود. اعلام شده بود که پس از پایان این مهلت قانونی، دو نرم افزار مذکور باید به پیام‌رسان‌های داخلی تبدیل شوند. اما در حال حاضر این مدت قانونی دوباره تمدید شده است.

کاربران و مدیران پیام‌رسان های داخلی از فعالیت این دو نرم افزار گله مند هستند چرا که فعالیت این دو نه تنها درگاهی برای نفوذ دشمنان به اطلاعات میلیون ها کاربر ایرانی است بلکه مانعی در  مهاجرت کاربران از این فضای مسدود شده به پیام‌رسان های داخلی نیز هست. کاربران در سال حمایت از کالای ملی از وزیر ارتباطات و قوه قضایی خواسته اند تا در جهت روشن نمودن فعالیت این دو نرم افزار اقدام کنند.

   

/باشگاه خبرنگاران جوان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول