اینستاگرام به طور باورنکردنی در دنیا محبوب شده است

  • وب‌سایت نت‌نوشت گزارش داد:

از عادی ترین مردم جهان گرفته تا بزرگترین سلبریتی ها و مشهورترین ورزشکاران و برندهای مطرح بیزینسی در دنیا، تقریبا همگی دارای یک اکانت اینستاگرامی می باشند. حال در این مطلب قصد داریم تا چندی از آمار کاربران اینستاگرام را برای شما بیان کنیم.

اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شده و ۲ سال بعد توسط کمپانی فیسبوک خریداری شد. از آن زمان تا کنون، این شبکه اجتماعی روز به روز محبوب و فراگیرتر شده، به طوری که بعید است تا روند رو به رشد فعالیت های آن به زودی متوقف شود. از عادی ترین مردم جهان گرفته تا بزرگترین سلبریتی ها و مشهورترین ورزشکاران و برندهای مطرح بیزینسی در دنیا، تقریبا همگی دارای یک اکانت اینستاگرامی می باشند. حال در این مطلب قصد داریم تا چندی از آمار کاربران اینستاگرام را برای شما بیان کنیم.

اینستاگرام هم اکنون بیش از یک میلیارد کاربر از سرتاسر دنیا دارد که حدود ۲۰ درصد این کاربران را مردم ایالات متحده تشکیل می دهند. در بین شبکه های اجتماعی دنیا، تنها توییتر و فیسبوک تعداد کاربران بیشتری از اینستاگرام دارند. جالب است بدانید که در سپتامبر ۲۰۱۷، در یک روز بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر از اینستاگرام دیدن کرده بودند. اکثر کاربران اینستاگرام در گروه سنی بین ۱۸ تا ۲۹ سال طبقه بندی می شوند که در بین بزرگسالان، ۳۸ درصد زنان و ۲۶ درصد مردان عضو این شبکه اجتماعی می باشند. اما به طور کلی اینستاگرام را می توان مورد علاقه ترین شبکه ی اجتماعی برای نوجوانان نامید: ۳۲ درصد نوجوانان دنیا اینستاگرام را مهم ترین شبکه ی اجتماعی جهان می دانند و ۳۲ درصد از کاربران اینستاگرام را هم دانشجویان تشکیل می دهند.

در امریکا ۸۸ میلیون کاربر فعال در هر ماه در این شبکه اجتماعی وجود دارد و پس از آن، کشورهای روسیه، برزیل، ترکیه و بریتانیا بیشترین کاربر فعال ماهانه را دارند. از دیگر آمار کاربران اینستاگرام می توان به ثبت بیش از ۲۸۲ میلیون سلفی از دسامبر ۲۰۱۶ در اینستاگرام اشاره کرد. بیشترین ایموجی مورد استفاده ی کاربران “قلب” بوده، بیشترین غذای به اشتراک گذاشته شده “پیتزا” می باشد و از فیلترهای Clarendon و Gingham و Juno/Lark هم بیشتر از بقیه برای عکس ها استفاده می شوند. همچنین تحقیقات می گویند که بهترین زمان برای به اشتراک گذاری یک پست، در ساعت ۵ بعدازظهر روزهای چهارشنبه می باشد!

آمار کاربران اینستاگرام را با بحث مالی آن ادامه می دهیم. EMarketer تخمین می زند که اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ حدود ۶٫۸۴ میلیارد دلار از طریق تبلیغات درآمد کسب خواهد کرد که این رقم به سرعت در حال افزایش می باشد، به طوری در سال ۲۰۱۹ به ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید. ۲۶ درصد از کاربران اینستاگرام سالانه بیش از ۷۵۰۰۰ دلار (حدود ۸۰ میلیون تومان) درآمد دارند، اما بیشتر کاربران اینستاگرام را مردم عادی با درآمدهای کم تشکیل می دهند: ۳۸ درصد از بزرگسالان آنلاین (یعنی افرادی که به طور پیوسته با اینترنت سروکار دارند) که درآمدی کمتر از ۳۰۰۰۰ دلار در سال دارند عضو اینستاگرام هستند.

در ادامه بحث آمار کاربران اینستاگرام ، به آمار استفاده از این شبکه اجتماعی می رسیم. همانطور که میدانید، شبکه اجتماعی اینستاگرام بر پایه ی به اشتراک گذاری عکس و فیلم ایجاد شده که دلیل اصلی محبوبیت آن هم همین موضوع می باشد. آمار کاربران اینستاگرام نشان می دهد که افراد زیر ۲۵ سال روزانه ۳۲ دقیقه از وقت خود را به گشت و گذار در اینستاگرام و مخصوصا دیدن استوری های دیگر افراد اختصاص می دهند، در حالی که این آمار برای بزرگسالان ۲۴ دقیقه در روز می باشد. روزانه در اینستاگرام ۴۲ میلیارد پست لایک می شود، در حالی که کاربران روزانه ۹۵ میلیون پست و بیش از ۳۰۰ میلیون استوری را در اینستاگرام به اشتراک می گذارند. جالب است بدانید که از سال ۲۰۱۰ تا کنون بیش از ۴۰ میلیارد پست در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است!

آمار کاربران اینستاگرام را با محبوب ترین کاربران آن ادامه می دهیم. هم اکنون، سلنا گومز بازیگر و خواننده ی معروف آمریکایی با ۱۴۱ میلیون دنبال کننده مشهورترین کاربر اینستاگرامی می باشد و پس از او هم کریستسانو رونالدو با ۱۳۹ میلیون فالوور در رتبه ی دوم قرار دارد. بیشترین لایک برای یک پست در اینستاگرام هم مربوط به عکسی از kylie jenner می باشد که حدود ۱۲٫۱ میلیون لایک گرفت. در بین برندها هم National Geographic با ۹۰٫۳ میلیون فالور اول می باشد.

آمار کاربران اینستاگرام در گوگل هم جالب توجه می باشد. ماهانه ۱۶،۶۰۰،۰۰۰ سرچ برای کلمه ی instagram در گوگل وجود دارد که فقط ۱۶۵،۰۰۰ تای آن را عبارت “kylie jenner instagram” تشکیل می دهد! ۵۱ درصد از کاربران اینستاگرام روزانه در این شبکه فعالیت می کنند و ۳۵ درصد هم در روز بیش از یک بار به اینستاگرام سر می زنند.

همانطور که میدانید امروزه اینستاگرام به محلی برای کسب درآمد بسیاری از افراد و تبلیغات برای بسیاری از برندها تبدیل شده است. در تابستان سال گذشته ۱۵ میلیون پروفایل بیزینسی در اینستاگرام وجود داشت که این عدد هم اکنون به ۲۵ میلیون پروفایل رسیده است. این صعود بی نظیر نشان می دهد که اینستاگرام بیش از گذشته در زمینه ی کسب و کارهای مختلف فعال می باشد، پس آمار کاربران اینستاگرام را با بحث بیزینس ادامه می دهیم.

در مارس ۲۰۱۷ حدود ۱ میلیون پست تبلیغاتی در اینستاگرام شیر شده بود که این رقم هم اکنون به ۲ میلیون پست تبلیغاتی در هر ماه افزایش یافته است. برندهای برتر موجود در اینستاگرام در هفته به طور میانگین ۴٫۹ پست به اشتراک می گذارند و ۶۰ درصد برندهای اینستاگرامی هم برای پست های مختلف خود از فیلتر یکسانی استفاده می کنند. ۸۰ درصد از مردم دنیا حداقل یک بیزینس را در بین فالووینگ های خود دارند و روزانه حدود ۲۰۰ میلیون کاربر حداقل از یک اکانت بیزینسی دیدن می کنند.

۶۰ درصد از کاربران اینستاگرام با محصولات جدیدی از طریق این شبکه اجتماعی آشنا می شوند و ۷۵ درصد از کاربران هم با دیدن یک تبلیغ به وبسایت آن برند سر زده و یا اقدام به خرید آن محصول می کنند. به طور کلی ۷۰ درصد از کاربران این شبکه اجتماعی ترجیح می دهند تا از طریق تلفن همراه خود اقدام به خرید کنند.

/نت نوشت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول