ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای مردم

  • میثم سخنور، دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک:

با توجه به اهمیت و فراگیری فضای مجازی، امروزه همه آحاد جامعه درگیر این فضا شده‌اند.

یکی از مشکلات فضای مجازی فاصله گرفتن اعضای خانواده‌ از هم بوده که این امر باعث سست شدن بنیان خانواده شده و از مضرات فضای مجازی در جامعه امروزی ما بوده که با ادامه این روند مسلماً شاهد افزایش بزهکاری و جرائم خواهد بود.

پرونده‌های مربوط به فضای مجازی حکایت از آن دارد که افراد براساس احساسات درونی و مسائل اجتماعی و سیاسی در فضای مجازی مطالبی را منتشر می‌کنند.

گاها این انتشار این مطالب موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد مشکلات در سطح شهرستان و حتی منطقه می‌شود.

به فرموده مقام معظم رهبری، مرز میان انتقاد سازنده و تخریب رعایت شود و سخنان به گونه ای نباشد که جدول دشمن را کامل کند و زمینه گسترش بدبینی در جامعه را فراهم آورد.

اگر شهروندی نسبت به هریک از ادارات انتقادی داشته، می‌تواند در جلسات ملاقات عمومی با دادستان که روزهای چهارشنبه، تدارک دیده شده، حضور یافته و قطعا ما پیگیر مشکلات شهروندان در رابطه با هر اداره‌‌ای هستبم تا نگرانی شهروندان برطرف شود.

از مردم شریف اندیمشک تقاضا دارم نسبت به انتشار مطالب در فضای مجازی دقت بیشتر داشته باشند و از نشر مطالب مشکوک یا توهین‌‌آمیز پرهیز کنند.

پرونده‌های فراوانی در رابطه با انتشار مطالب توهین‌آمیز تشکیل شده، در یک مورد، یک پیج اینستاگرام که ۶ پرونده شکایت را به دنبال داشت، در عملیاتی پلیسی یک نفر بازداشت و دونفر دیگر نیز متواری هستند.

رصد اطلاعاتی کاملی در فضای مجازی وجود دارد و اگر رفتار مجرمانه‌ای صورت گیرد، افراد متخلف شناسایی و برخورد‌های لازم نیز انجام می‌شود.

/فارس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول