تلاش روسیه برای مسدودسازی دقیق‌تر تلگرام

روسیه در حال تلاش است که با کمک گرفتن از یک فناوری دقیق‌تر و مبتنی بر فرآیندهای محکم‌تر، خدمات و سرویس‌های آنلاین را مسدود سازد.

این تلاش بعد از آن صورت گرفت که تلاش برای  مسدودسازی و فیلتر کردن سرویس پیام‌رسانی تلگرام با شکست روبرو شد. در هر حال مسکو تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا با شگردهای گوناگون و بدون صدمه زدن به ترافیک‌های دیگر، این سرویس را مسدود کند.

در حال حاضر سرویس پیام‌رسان تلگرام، 200 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و استفاده از آن در کشورهایی نظیر روسیه و ایران بسیار متداول است ولی با این وجود، در روسیه فیلتر شده است.

علت اصلی مسدود شدن این پیام‌رسان بنابه گفته مقامات مسئول روسیه، عدم مطابقت تلگرام با دستور دادگاه این کشور برای ارائه دسترسی به خدمات امنیتی و پیام‌های کدگذاری‌شده کاربران بیان شده است.

تلاش مقامات روسیه برای مسدودسازی تلگرام در ماه آوریل آغاز شد اما به شکلی کاملا ناگهانی، دسترسی کاربران به چند مورد دیگر از خدمات آنلاین غیر مرتبط با تلگرام از جمله تماس‌های صوتی در سرویس پیام‌رسان وایبر، اپلیکیشن‌های مبتنی بر فضای ابری در خودروهای ولوو و اپلیکیشن‌های مخصوص کنترل دوربین‌های ویدیویی شیائومی را مسدود کردند.

به دلیل رسیدگی به امور مربوط به مسدودسازی‌های مذکور، تلاش برای فیلترینگ تلگرام به زمانی دیگر موکول شد و این سرویس در حال حاضر در دسترس کاربران روسی قرار دارد. از ششم آگوست، “Roskomnadzor”، دیده‌بان ارتباطات دولتی روسیه و همچنین، سازمان امنیت دولتی این کشور، در حال تست و آزمایش سیستم‌هایی بوده‎‌اند که هدف از طراحی آنها، مسدودسازی دقیق‌تر خدمات شخصی بوده است.

آنتوان پینچوک، یکی از صاحبان “Protei”، شرکت روسی فعال در زمینه فناوری، دعوت شد تا چند دقیقه‌ای را در مراحل تست و آزمایش سیستم مذکور قرار گیرد و پس از حضور در فرآیند، اذعان داشت که شرکت وی از حضوردر این مراحل سر باز زده است.

/ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول