نقص امنیتی فیس‌بوک، این‌بار گریبان‌گیر کودکان

فیس بوک به شکل رسمی تایید کرد که به علت یک باگ امنیتی، هزاران کودک از منابعی ناشناس پیام دریافت کرده اند. فیس بوک این نقص را در شرایطی تایید می کند که از مدت ها پیش ماهیت فیس بوک کودکان از سوی بسیاری از فعالان اجتماعی در مظن اتهام قرار دارد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این خطا باعث می شود تمامی تلاش های والدین برای نظارت بر چت های کودکان عملا بی حاصل شود.

بر اساس اعلان فیس بوک، این خطای فنی هزاران کودک را درگیر کرده است و کودکان به برخی چت های گروهی دعوت می شوند که از سوی واالدینشان مورد تایید قرار نگرفته است. این برنامه که به نام مسنجر کودکان نیز شناخته می شود، به کودکان بین 6 تا 12 ساله اجازه می دهد در قالب پیام و چت های ویدئویی با اعضای خانواده و دوستانی که والدینشان تایید می کنند، ارتباط برقرار کنند.

به عنوان مثال، یک کودک که از این برنامه استفاده می کند می تواند به گروه های چتی بپیوندد که پیش از این توسط والدینش مورد تایید قرار گرفته است، یا حتی والدین می توانند خودشان کودک را در گروههای مناسب دعوت کنند. اما اکنون و به واسطه این نقص امنیتی، کودکان به هر نوع گروه نامناسبی دعوت می شوند.

یک سخنگوی فیس بوک در بیانیه ای گفت: «ما به تازگی از طریق برخی از پدر و مادرها از یک نقص امنیتی در مسنجر کودکان مطلع شده ایم. البته مطمئنیم که این نقص بر تعداد کمی از چت های گروهی تاثیر گذاشته است. اما با این وجود به والدینی که فرزندانشان درگیر شده اند اطلاع دادیم.»

این برنامه از زمان راه اندازی آن در ماه دسامبر 2017 بحث برانگیز بوده است. گروه های حمایت از کودکان بارها و بارها فیس بوک را مجبور به تعطیل کردن برنامه کرده اند و ادعا می کنند که این برنامه یک قانون فدرال برای حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودک را نقض می کند.

/انتخاب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول