آذربایجان شرقی، پیشرو در پیام‌رسان‌های خارجی

  • سرهنگ محسن محمودی، رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی در نشست خبری:

دنیای دیجیتال به سرعت در حال تغییر است، پلیس فتا همکاری خود را با تمامی دستگاه‌های اجرایی برای تامین امنیت سایبری، گسترش داده است.

امسال تیمی تحت عنوان تیم واکنش سریع سایبری برای مقابله با حملات سایبری در استان تشکیل شد.

پلیس فتا به منظور افزایش سطح خدمات رسانی در شهرستان‌ها، سه شعبه‌ رسمی در شهرستان‌های اهر، میانه و جلفا راه اندازی می‌کند.

طی سال 97، پرونده‌های پلیس فتا از لحاظ وقوع جرائم 53 درصد نسبت به سال 96 افزایش یافته است،

آذربایجان شرقی از حیث کشف جرائم سایبری یکی از استان‌های برتر کشور است، تاکنون حدود 99 درصد این جرایم توسط پلیس فتا استان کشف شده‌ است.

آذربایجان شرقی در حوزه‌ کشف جرائم سایبری بعد از استان‌های تهران و اصفهان، در رتبه‌ سوم قرار گرفته است. جرائم در حوزه‌های اخلاقی، تهدید و اخاذی و مزاحمت‌های اینترنتی در استان 25 درصد کاهش یافته است.

شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و واتس آپ، بیشترین و متداول ترین‌ نرم‌افزارهایی است که توسط کاربران در استان استفاده می‌شوند.

ضریب نفوذ اینترنت در کشورهای توسعه یافته 80 درصد، کشورهای در حال توسعه 45 درصد و در آذربایجان شرقی نیز 57 درصد است، این آمار رشد و توسعه یافتگی در حوزه‌ی سایبری را نشان می‌دهد.

لزوم توجه به حوزه‌ی امنیت، حفاظت از داده‌ها و حریم خصوصی کاربران، سرعت بالای نقل و انتقال داده ، قابلیت شناسایی مشکل و غیره از ویژگی‌های پلیس فتا در برخورد با فضای سایبری است.

امسال شاهد جذب 214 داوطلب مردمی جهت همکاری با پلیس فتای استان بودیم.

/ایسنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول