استفاده کودکان از اینترنت باید با محدودیت همراه باشد

  • سرهنگ علی موالی رییس پلیس فتا قم:

والدین باید ضمن تفهیم اصول کار با اینترنت، به فرزندان خود یاد بدهند که اجازه چه فعالیت هایی را با کامیپوتر و اینترنت دارند، از چه فعالیت هایی باید به دور باشند.

والدین باید برای بچه های دبستانی حتما قوانین مشخص و محکمی جهت استفاده از اینترنت تعریف، تفهیم و اجرا کنند و عوارض عدم رعایت قوانین را به آنها گوشزد کرده و تنبیهاتی در نظر بگیرند.

با ورود به نوجوانی جنگ و جدال های استقلال طلبانه فرزندان با والدین بر سر موضوعات مختلف شروع می شود که یکی از این موضوعات درخواست استفاده آزادانه، دلخواه و بدون نظارت از اینترنت است. این سن، سن هشدار است، والدین بایستی ضمن مذاکره و توافق با فرزندان، اصول توافقی بسیار روشن و صریحی تدوین نموده و اجرا کنند.

در هر صورت والدین بایستی متوجه باشند فرزندان تحت نظارت کامل می توانند به تحقیق و فعالیت اینترنتی آن هم به صورت  محدود و مشخص چه از نظر مدت زمان و چه موضوع مورد استفاده بپردازند.

 به طور کلی استفاده از کامپیوتر و اینترنت برای کودک و نوجوان مترادف با مسئولیت پذیری، قانونمندی و طبعا محدودیت است و والدین بایستی فرزند خود را توجیه کنند که اجازه چه فعالیت هایی را با کامیپوتر و اینترنت دارد، از چه فعالیت هایی باید به دور باشد و چگونه با موضوعاتی که در اینترنت او را ناراحت می کند، برخورد صحیح کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول