وزارت ارتباطات هیچ طرحی برای شبکه ملی اطلاعات ندارد

حجت‌الاسلام محمد کهوند، فعال فضای مجازی :

  • ایجاد و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات یکی از خواسته‌های اصلی دلسوزان نظام است به‌طوری‌که رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر روی آن تأکید کرده است.منافع مالی سرشاری که درزمینهٔ پهنای باند خارجی نصیب دولت می‌شود موجب شده است که طرح راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات عملیاتی نشود.
  • نفوذ در نهادهای تصمیم‌ساز موضوع دیگری است که موجب شده هیچ‌گاه اجرای شبکه ملی اطلاعات به‌عنوان یک ضرورت تلقی نشود و علاوه بر این روحیه استقلال‌طلبی در بین مسئولان دولتی وجود ندارد.
  • شبکه ملی اطلاعات 4 لایه دارد که شامل محتوا، خدمات، شبکه اتصال و زیرساخت است و در بین این لایه‌ها محتوا که کاملاً واضح و مشخص است اما قطعی اینترنت نشان داد که به چه میزان در شبکه اتصال مشکل داشتیم. علاوه بر این درزمینهٔ سیستم‌عامل و برنامه‌نویسی نیز با توجه به تأکیدات دلسوزان نظام هیچ کاری انجام‌نشده است.دربند قرارداد اینترنت درزمینهٔ رمزنگاری متأسفانه طوری عمل شد که کلید این رمزنگاری در دست آمریکا است.در حوزه زیرساخت نیز به علت سوء مدیریت مشکل‌داریم درحالی‌که توانایی این کار در کشور وجود دارد.
  • وزارت ارتباطات هیچ طرحی برای شبکه ملی اطلاعات ندارد و ادعای صورت گرفته مبنی بر پیشرفت 80 درصدی از سوی وزارت ارتباطات صحیح نیست.در حوزه شبکه ملی اطلاعات نیازمند مدیریت جهادی هستیم و قطعاً حمایت از دانشمندان بومی در این زمینه نتیجه‌بخش خواهد بود.

دولت درزمینهٔ شبکه ملی اطلاعات مقررشده است طرح بدهد که باید این طرح با پیوست فرهنگی همراه باشد.

/قم فردا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول