گزارش اختصاصی درباره شبکه ملی اطلاعات

شبکه ملی اطلاعات، به عنوان شبکه‌ای بر بستر اینترنت، ۱۰ سال پیش و در سال ۱۳۸۹ بحث آن به صورت جدی مطرح شد، ​به طوری که کلیات موضوع برای گسترش خدمات دولت الکترونیک، صنعت فنآوری اطلاعات و افزایش بهره وری در حوزه‌های اقتصادی، ​اجتماعی و فرهنگی به برنامه پنجم توسعه راه یافت.

در سال ۱۳۹۵ و پس از گذشت سال‌ها از آغاز این طرح، وزارت ارتباطات به عنوان مجری طرح اعلام کرد شکل گیری زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات آغاز شده است.هر چند برخی از کارشناسان به پیشرفت‌های زیرساختی هم ایراداتی وارد می‌کنند، اما همین مقدار هم هیچگاه با توسعه محتوای مورد نیاز شبکه حرکت موازی نداشت.

این‌ها در حالی است که دو سال پیش از منابعی سخن به میان آمد که برای توسعه تولید محتوای شبکه در نظر گرفته شده بود، اما حالا و در گذر زمان گفته می‌شود برنامه ای مدون برای توسعه لايه محتوای شبکه وجود ندارد.حالا سوال اینجاست که در شرایطی که برنامه‌ای برای توسعه مدون وجود ندارد، ​منابع چگونه به توسعه شبکه اختصاص یافت.

اکنون با گذشت حدود ۱۰ سال از ورود طرح شبکه ملی اطلاعات به اسناد بالا دستی، بالاخره مقرر شد تا وزارت ارتباطات ظرف ۳ هفته طرح تکمیلی این شبکه را به شورای عالی فضای مجازی ارائه دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول