امنیت در فضای مجازی را جدی بگیرید

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا،ستوانیکم امیر سبزلون کارشناس پلیس فتا استان فارس:

  • در حفظ نام کاربری و رمز عبور اینترنتی و رمز کارت‌های بانکی خود، نهایت دقت را انجام داده و برای پیشگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، از ارائه این اطلاعات به سایر افراد حتی همکاران نزدیک خود و به ویژه افشای آنها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از پذیرش درخواست افراد ناشناس مبنی بر استفاده از کارت شما جهت انجام امور بانکی از قبیل کارت به کارت، خرید شارژ و… در کنار دستگاه‌های عابر بانک به منظور جلوگیری از تولید رمز دوم اینترنتی، اکیداً خودداری کنید.
  • در مواجهه با کلاه‌ بردارانی که با استفاده از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی نظیر سایت‌های جعلی و … با عناوین شارژ ارزان قیمت و سایر پیشنهادات وسوسه کننده، درصدد سوء استفاده از اعتماد افراد و متقاعد کردن آنها به فاش کردن اطلاعات مالی هستند، مراقب و هوشیار باشید.
  • هرگز اطلاعات مهم حساب و کارت بانکی خود نظیر شماره ۱۶ رقمی، CVV2 ،  تاریخ انقضا و رمز دوم اینترنتی را در صفحات نامعلوم و پیشنهاد شده وارد نکنید.
  • در صورت مشاهده موارد مشکوک کلاه‌برداری سایبری و سایر موضوعات آن را از طریق سایت پلیس فتا بخش مرکز فوریت‌های سایبری، گزارش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول