تکمیل شبکه ملی اطلاعات نیازمند تامین زیرساخت‌ها است

محمدحسین فرهنگی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری فارس:

  •  هم اکنون شاهد فعالیت بخش هایی از شبکه ملی اطلاعات در کشور هستیم، سیستم بانکی و خدماتی همچون پراکسی‌های اینترنت و همچنین مسیریاب‌هایی که به صورت بومی طراحی شده‌اند توانسته در بستر شبکه ملی به فعالیت بپردازند.این دسته از فعالیت‌ها همچون رزمایشی برای سنجش نقص‌ها و مشکلات این حوزه است، با رفع نواقص اقدامات لازم برای دسترسی به یک شبکه فراگیر و موفق ملی فراهم می شود.
  • توسعه و پیشرفت در این عرصه نیازمند سرعت و دانش است و  اگر در تمامی حوزه ها همچون دوران دفاع مقدس که رزمندگان با تدابیر ابتکاری موانع را از پیش روی خود بر می داشتند عمل می کردیم، وضعیت بهتری را شاهد بودیم.
  • شبکه ملی اطلاعات قابل دستیابی است، امتاسفانه بسیاری از فعالیت‌ها به تشریفات،گفتگو و مصاحبه‌های کلی اکتفا می شود که بایستی نسبت به تداوم کار و تلاش ها مصمم بود.
  • موفقیت در این حوزه نیاز به زمان و تامین زیرساخت ها دارد، بسیاری از کشورهای دیگر نیز مشکلاتی با دولت های غربی دارند ولی توانسته‌اند شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنند‌ که بایستی با کسب تجارب از آنها مشکلات این حوزه را حل کنیم و بایستی مسئولین ذی ربط هر چه سریعتر این موضوع را پیگیری و زمان بندی آن را مشخص و اعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول