فضای مجازی تیغ دولبه جنگ نرم

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در دیدار صمیمانه با جمعی از اساتید و طلاب حوزه های علمیه در مشهد:

  • در سال‌های اخیر شاهد تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب پیرامون توجه به فضای مجازی هستیم که این امر به خوبی مؤید اهمیت این فضا در جنگ نرم با دشمنان کشور و ملت است.

  • حضور نیروهای انقلابی در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود که تبلیغات یک جانبه و کور معاندین که با مهندسی رسانه درصدد انحراف اذهان عمومی مردم و بالاخص جوانان هستند، با پاسخ روشن مواجه شود و مسمومیت شبکه‌های اجتماعی را رفع کند.

  • تأکیدات رهبری بر توجه به فضای مجازی منحصر در فضای پدافندی و پاسخگویی به شبهات نمی‌شود ، ارزش‎های اسلامی و مبانی فقهی شیعه به اندازه‌ای ظرفیت دارد که می‌توان علاوه بر حوزه پاسخگویی به شبهات، در فضای تبلیغی نیز مورد استفاده قرار بگیرد و شبکه‎های اجتماعی درحکم تیغ دولبه جنگ نرم، می‎توانند هم پیامدهای تخریبی و هم ارشادی داشته باشند.

  • نظارت و کنترل پلیس فتا بر فضای مجازی به گونه‌ای است که از فعالیت رسانه‌های برانداز و هنجارشکن جلوگیری کند اما این یک اقدام سلبی است که پلیس به آن اکتفا نمی‌کند و علاوه بر مبارزه با جرایم، با توسل به ابزارهای فرهنگی و آگاهی بخشی‌های اجتماعی در راه پیشگیری از وقوع جرم نیز اقدام می‌کند؛ امیدواریم ماحصل تعامل با حوزه‌های علمیه، اساتید و طلاب آن افزایش غنای فعالیت‌های فرهنگی پلیس در رسانه‌ها و شبکه‌هایی اجتماعی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول