ماهیت تروریسم مجازی در توییتر و اینستاگرام آشکار شد

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات در واکنش به اقدام اینستاگرام در حذف مطالب کاربران ایرانی در محکومیت جنایت آمریکا در ترور شهید قاسم سلیمانی:

  • اقدام اینستاگرام و توئیتر در سانسور مطالب کاربران ایرانی به یک تروریسم فضای مجازی تعبیر می شود که چندی است به اشکال مختلف در حال روی دادن است.
  • ما برای رساندن اعتراضمان به گوش جهانیان باید از ابزار جهانی استفاده کنیم، گفت: نباید حضورمان را در سکوها و پلتفرم های جهانی از دست دهیم تا بتوانیم صدای اعتراضمان را به دنیا برسانیم.
  • حمایت از پلتفرم های اجتماعی ایرانی را از دیگر اقداماتی است  که می تواند پاسخی به اقدام خبیثانه اینستاگرام باشد و کاربران ایرانی باید بتوانند نظرات و احساسات خود را در فضای مجازی اعلام کنند و ما تمامی تلاش خود را برای حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی به کار می بندیم.
  • حتی اگر اینستاگرام ما را محدود کند، ابزارهای گسترده ای وجود دارند که می توانند صدای اعتراض ما را به گوش جهانیان برسانند و اینستاگرام به تنهایی نمی‌تواند این فرصت را از کاربران ما بگیرد.
  • در زمانی که بسیاری از کشورها در حال تحریم کردن ایران هستند، ما برای شنیده شدن صدایمان در دنیا، نیاز به فضای مجازی داریم و نباید صدایمان را محدود کنیم. بلکه هوشمندانه می توانیم پیام خود را در شبکه های مجازی به دنیا برسانیم.
  • اقدام توئیتر و اینستاگرام در حذف مطالب کاربران ایرانی و انتشار بلامانع مطالب تهدید و خشونت آمیز رئیس جمهور آمریکا، استانداردی دوگانه است که باید آن را برای مخاطبان جهانی این شبکه ها، آشکار کنیم.
  • وزارت ارتباطات در پاسخ به اقدام شبکه های توییتر و اینستاگرام، رویکرد منفعلانه نخواهد داشت و تلاش این است که این دوگانگی و ماهیت تروریسم فضای مجازی را آشکار کنیم.

 

/مهر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول