طراحی شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر نگاه لیبرال

سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سلسله نشست‌های بزم اندیشه با موضوع «فناوری‌های هوشمند مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» :

  • طراحی شبکه‌های اجتماعی فعلی مبتنی بر نگاه لیبرال طراحی شده است،‌ حال آنکه نگاه اسلامی با قاعده‌های مد نظر خود برای سلامت روانی و اجتماعی بشریت به مفیدتری عمل خواهد کرد. فضای مجازی ادامه ذهن آدمی است که به عنوان عنصری فرامکان و فرازمان به طور همزمان می-تواند عرصه‌های مختلفی را پیش رو داشته باشد.
  • زمانی 75 درصد داده‌های فضای مجازی در مرکز داده آمریکایی بود ولی امروز این استیلا به کمتر از 50 درصد رسیده است و کشورهای دیگر همچون چین، روسیه و دولتهای اروپایی نیز برای صیانت از داده‌های ملی‌شان فعال شده‌اند.
  • شبکه ملی اطلاعات برای صیانت از داده‌های اطلاعاتی ما باید تدارک شود. بر روی شبکه ملی اطلاعات باید نرم‌افزاها و اپلیکیشن‌هایی تعبیه شود که مبتنی بر دکترین دینی و اسلامی باشد. نگاه ابزارگرا که درگذشته با تلقی فاوا در کشور رایج بود، پلتفرم‌ها را از شبکه‌های غربی برمی‌داشت و داده‌های خودمان را برروی آن سوار می‌کرد، حال آنکه این نگاه روش غلطی را به همراه دارد و نگاه صحیح این است که به طور همزمان حرکت کنیم و در عین حال آسیب‌ها را بشناسیم و در صدد رفع آن باشیم.

/سیتنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول