حکمرانی جدید آمریکا در اینستاگرام

برنامه رادیویی «انعکاس» با موضوع «آزادی بیان در اینستاگرام »با محوریت اقدام این اپلیکیشن در حذف پست های کاربران این شبکه اجتماعی در مورد سردار شهید قاسم سلیمانی از رادیو گفت‌وگو پخش شد.

محمد صادق افراسیابی ،کارشناس رسانه:

  • دولت آمریکا در تلاش است از طریق اپلیکیشن هایی چون توییتر، اینستاگرام و ابزاری چون گوگل یک حکمرانی جدیدی اعمال کند به نحوی که صرفا آنچه که مطلوب او است در فضای مجازی منتشر کند.
  • اینستاگرام ظاهراً دارای فضای آزادی است و افراد می‌توانند در آن اقدام به گفتگو و اشتراک عکس هایشان کنند ولی هرجا که منافع آمریکا تامین نشود اینستاگرام اقدام به حذف و سانسور می کند چنانکه در مورد پست های کاربران که در ارتباط با شهید سردار قاسم سلیمانی بود مشاهده کردیم که این اپلیکیشن اقدام به حذف پست های کاربران و یا مسدود کردن حساب کاربری آنها کرد با این بهانه که حاج قاسم سلیمانی در لیست تحریم های آمریکا قرار داشته است .
  • این اقدام اینستاگرام یک سانسور و ترور رسانه‌ای است. ما باید به سمت استفاده از اپلیکیشن های داخلی برویم و چرا باید از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنیم که آبشخور آنها از آمریکاست.
  • وزارت ارشاد صفحه ای را به این موضوع اختصاص داده و در آن صفحه از افرادی که اینستاگرام اقدام به حذف صفحه یا حساب کاربری آنها کرده است خواسته است ، اطلاعات و شکایت خود را در آن وارد کنند .
  • در پیشبرد این پویش شکایت از اینستاگرام، هماهنگی خوبی با مرکز ملی فضای مجازی وجود دارد. بعد از جمع‌آوری شکایات اقدام به پیگیری حقوقی در مورد این موضوع در سطح ملی و بین المللی می کنیم تا یک محکومیت جدی برای اینستاگرام ایجاد شود .
  • من از کسانی که پست های آنها توسط این اپلیکیشن حذف شده و یا حساب کاربری شان مسدود شده است می خواهم که به این پویش بپیوندند.

محمدرضا بهمنی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد د

  • صاحبان این اپلیکیشن ها در فضای حقیقی صحبت از آزادی بیان می کنند ولی در عمل بر اساس این شعارها عمل نمی کنند . آنها برای نظارت بر آنچه که در این شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود پروتکل هایی دارند این پروتکل ها همانطور که اشاره شد با آنچه که آنها در فضای حقیقی صحبت از آزادی بیان می‌کنند در تعارض است.
  • پویش شکایت از اینستاگرام به صورت مشترک از سوی مرکز ما با مرکز ملی فضای مجازی در حال انجام است و ما در حال حاضر در حال فراخوان و دریافت اطلاعات از سوی کسانی هستیم که پست های آنها حذف شده و یا حساب کاربری شان مسدود شده است ،بعد از جمع آوری اطلاعات تصمیم داریم که نسبت به این اقدام اینستاگرام پیگیری حقوقی انجام دهیم و قطعا اقدامات لازم در این زمینه صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول