پشت پرده متوقف شدن فعالیت یک صفحه قرآنی

محمدرضا رضایی مسؤول نخستین هنرستان اسلامی کشور در جلسه گروه های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

  • در صفحه Quranian در اینستاگرام ویدئوهایی با محوریت تصویرسازی آیات قرآن تولید می‌کردیم که کمتر از ۲۰ ثانیه بود. نمی‌توان سابقه‌ای برای شکل‌گیری این ایده ذکر کرد، حتی می‌توان گفت این سابقه به صدر اسلام و زمان نزول قرآن برمی‌گردد.
  • در میان شبکه‌های اجتماعی، فعلا اینستاگرام در اوج قرار دارد، توییتر بیشتر متن‌محور است، هر چند عکس و فیلم هم در آن به اشتراک گذاشته می‌شود. اکانتی در توییتر وجود دارد که روزانه آیه‌ای از قرآن را توییت می‌کند و مخاطب میلیونی دارد. ما اوایل روزانه یک پست منتشر می‌کردیم، ولی کم‌کم فاصله زمانی انتشار پست‌ها بیشتر شد و بعد از ۶ ماه، چون صفحه مشارکتی بود و کسانی که در اداره آن به من کمک می‌کردند، به فعالیت دیگری مشغول شدند، کار متوقف شد.
  • اینکه چه ایده‌ای داشته باشیم و به چه صورتی آن را اجرا کنیم، اصلا اهمیت ندارد، بلکه تداوم مهم است، من بعد از چند سال فعالیت رسانه‌ای، به این نتیجه رسیدم که هر فعالیتی اگر تداوم داشته باشد، به نتیجه می‌رسد، مخاطب زیاد در فضای مجازی بعد از یک سال به دست می‌آید و کمتر از یک سال شاید اصلا فعالیت‌ها به چشم نیاید. اگر در فضای مجازی نظم و استمرار داشته باشیم، بعد از یک سال تعداد مخاطبان افزایش می‌یابد.

/رسا/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول