۲۲۲ مدرسه روستایی لرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

شهاب حیدری، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان :

  • ۲۲۲ مدرسه روستایی لرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شد و  اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات به این مفهوم است که تمامی مدارس استان به یک شبکه مرکزی متصل می‌شوند که از طریق آن شبکه می‌توان محتوا و اطلاعات موردنظر را برای استفاده مدارس در آن قرار دارد و روش‌های اتصال به این شبکه طبق موقعیت روستاها می‌تواند متفاوت باشد.
  • تمامی مدارس مناطق شهری استان لرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل بوده و از مزایای آن بهره‌مند هستند. در استان لرستان تعداد چهار هزار و ۹۴۱ مدرسه در تمامی مقاطع وجود دارد که با توجه به متصل بودن تمامی مدارس شهری، اتصال تمامی مدارس روستایی در اولویت قرار خواهد گرفت و با توجه به اینکه در هزار و ۴۲۴ روستای این استان مدرسه وجود دارد، از این تعداد در بعضی از روستاها مدارس در چند نوبت مشغول به کار هستند و در بعضی از روستاها نیز بیش از یک مدرسه وجود دارد که طبق جمعیت و تعداد خانوار روستاهای این آمار می‌تواند متغیر باشد.
  • تیمی با هدف بهره‌مندی تمام مدارس مناطق روستایی از مزایای شبکه ملی اطلاعات متشکل از اداره کل ارتباطات، مخابرات منطقه و آموزش‌وپرورش استان لرستان تشکیل شده است که با بررسی و اولویت‌بندی مدارس باقیمانده طبق فاکتورهای مکان روستا، مقطع تحصیلی مدارس و تعداد دانش‌آموز در هر مدرسه در حال تعیین تکلیف این مدارس برای متصل شدن به شبکه ملی اطلاعات هستند.
  • پیمانکاری این طرح با مخابرات منطقه لرستان است. در اجرای این طرح اولویت استفاده از تجهیزات داخلی کشور است و سرورهای مربوطه نیز توسط وزارت ارتباطات تهیه خواهد شد و منابع این طرح نیز از محل اعتبارات وزارت ارتباطات پرداخت خواهد شد ولی محتوای قرار داده‌شده برای این شبکه در این طرح کاملاً توسط مدیریت آموزش‌وپرورش تعیین خواهد شد که طبق مقطع تحصیلی هر مدرسه این اطلاعات می‌تواند متفاوت باشد.

/خبرگزاری مهر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول